توسط گمرک ایران؛

شرایط واردات طلا، ارز و طلای خام به کشور اعلام شد

۱۳۹۷/۰۵/۲۱ - ۱۸:۲۴:۱۰
کد خبر: ۷۴۰۰۳۹
شرایط واردات طلا، ارز و طلای خام به کشور اعلام شد
گمرک ایران در بخشنامه‌ای به گمرکات اجرایی کشور ورود طلا، ارز و طلای خام به کشور را منوط به اخذ مجوز از بانک مرکزی و تشریفات گمرکی مجاز اعلام کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، در این بخشنامه ترخیص کالاهای وارداتی با رویه بانکی منوط به تاییدیه سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان مبنی بر اخذ مابه‌التفاوت «نرخ ارز زمان پرداخت» و «نرخ ارز در بازار در تاریخ ترخیص» است.

اساس این بخشنامه ورود ارز به صورت اسکناس به داخل کشور بدون محدودیت و مطابق مقررات بانک مرکزی و مقررات مبارزه با پولشویی مجاز بوده و بنابراین درخصوص انجام تشریفات گمرکی رعایت بخشنامه های مربوطه الزامی است. واردات طلا (ساخته شده) بدون محدودیت با اخذ مجوز از بانک مرکزی و رعایت انجام تشریفات تشریفات گمرکی و پرداخت حقوق ورودی و مالیات ارزش افزوده و سایر وجوه متعلقه مجاز است.

واردات طلای خام (‌شمش استاندارد) با اخذ مجوز از بانک مرکزی و رعایت تشریفات گمرکی و رعایت سایر مقررات از پرداخت حقوق، عوارض قانونی و مالیات ارزش افزوده معاف شده است.

براساس سیاست جدید ارزی دولت که به تصویب هیات وزیران رسیده و از ۱۶ مرداد ماه اجرایی شده است، واردات اسکناس ارز و طلای خام به کشور توسط صرافی‌ها و اشخاص با اخذ مجوز از بانک مرکزی و رعایت تشریفات گمرکی مجاز است؛ همچنین با تصمیم دولتذ واردات طلای خام از پرداخت تعرفه گمرکی و ارزش افزوده نیز معاف شد.

 

نظر شما