آیت الله صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه تهران:

گردن کلفت ها را کنار گذاشتیم و آمدیم سراغ ضعیف‌ترها

۱۳۹۷/۰۶/۲۳ - ۱۲:۴۵:۳۰
کد خبر: ۷۵۳۰۵۸
گردن کلفت ها را کنار گذاشتیم و آمدیم سراغ ضعیف‌ترها
خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: گردن کلفت ها را کنار گذاشتیم و آمدیم سراغ ضعیف‌ترها، باید از بالا شروع کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، آیت الله کاظم صدیقی خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه های این هفته پایتخت اظهار کرد: تقوا یک پوشش، نور و روشنایی راه است. تقوا گشایش و وسیله تسهیل امور است. تقوا مجموعه کنترل هایی است که در رفتار‌های شخصی و اجتماعی هر مسلمانی باید رعایت شود، زیرا هر روز فردایی دارد و مرگ آغاز یک زندگی دیگر است. کسی که اهل تقوا نباشد، نسیم هدایت او را زنده نمی کند، بی تقوایی درِ دل را تخته می کند و مانع تابیدن نور هدایت می شود.

وی ادامه داد: همه مسئولیت‌ها امانت است، امین مردم باشیم. فردا که از شما پرسیدند با مدیریت چه کردید چه پاسخی دارید؟! 

صدیقی افزود: ایام شهادت سالار شهیدان را به رهبرمان و تمام امت اسلامی تسلیت عرض می‌کنم. حرکت امام حسین برای تبیین ایاک نعبد بود تا نشان دهد در عالم تنها یک ولی است. امام حسین قانون و راز مبارزه با ظالمان و سنگر مظلومان و پا برهنه ها است. امروز ذهن عده‌ای را به قدری مخدوش کرده اند که امر به معروف را مانع زندگی می‌داند، در حالی که امر به معروف چراغ زندگی است. حکومت ها هویت ها را عوض می کنند و با سیاست ها به هویت ها رنگ می دهند. اگر مسئول دینی باشد جامعه هم دینی می شود، در غیر این صورت جامعه بی اعتنا به مسائل می شود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به برخورد با مفاسد اظهار کرد: ما بد عمل کردیم و گردن کلفت ها را کنار گذاشتیم و آمدیم سراغ ضعیف‌ترها، باید از بالا شروع کرد و سراغ گردن کلفت های سیاسی و اقتصادی رفت که اقدام به چپاول کرده اند نه چند دختر تازه به دوران رسیده. باید با گردن کلفت ها برخورد کرد و بر سرشان فریاد کشید.

وی با اشاره به شرایط اقتصادی کشور و تحریم ها تصریح کرد: ترسیدن از جنگ و تحریم ضدیت با فرهنگ عاشورا بوده و شهادت حرکت در مسیر عاشورا است. چهل سال است که ملت با رهبری انقلاب در راه شهادت بودند و در برابر قدرت ها ایستاده  و آنها را به انفعال کشاندند. امروز به برکت شهدا ما در همه حوزه های پزشکی، نانو، موشک و صنعت با قدرت به پیش رفته ایم. ملتی که هشت سال جنگ را عزت دیده چند روز مشکل اقتصادی را برای خود بحران تلقی نمی‌کند و یقینا از این مشکلات عبور خواهیم کرد .

امام‌جمعه موقت تهران با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در جمع اعضای مجلس خبرگان در ارتباط با جنگ تبلیغاتی دشمن و تلاش برای تزریق ویروس بدبینی در جامعه گفت: ملّت مأیوس، نمی‌تواند مقابل دشمن سینه سپر کند. این روحیه می‌خواهد. از این جهت کسانی که در مسیر تبلیغاتی دشمن قرار می‌گیرند حواس‌شان جمع باشد که شایعه‌پراکنی نکنند و واویلا نگویند؛ مگر خدا از خدایی‌اش استعفا داده و یا از ما اعلام بیزاری کرده است؟! مگر خدا روزی‌دهنده نیست و مگر ما به واسطه شهدایی که داریم می‌دهیم، هنوز سیم رابط نداریم؟ما حججی‌ها را داریم.

صدیقی، لزوم منصافه بودن نقد مسئولین را مورد تأکید قرار داد و گفت: مسئولان ما باید انتقادپذیر باشند و نقدها را به عصبانیت ختم نکنند.

وی تصریح کرد: مسئولان باید از گذشته‌شان پشیمان شوند و از حالا به بعد، مدیریت جهادی را در پیش بگیرند و با مردم قاطی شوند و از آن‌ها عذرخواهی کنند. همچنین به سیل عظیم عزادارن حسینی بپیوندند، چرا که بودنِ با امام حسین(ع) به کشور برکت می‌دهد.

خطیب جمعه موقت تهران با بیان اینکه اسلام محمدی‌الحدوث و حسینی‌البقاء است، تصریح کرد: انقلاب ما هم که الگو گرفته از عاشوراست، بقائش به محرم و صفر است و می‌بینیم که هر سال جلوه جدید و وسعت خاصی پیدا می‌کند.  

صدیقی با انتقاد از محور شدن دلار در اقتصاد کشور گفت: چرا باید اینطور باشد که اگر دلار گران شد باید همه چیز گران شود. این حرف درستی نیست. کالاهای مصرفی ما ربطی به دلار ندارد. مگر همه چیز ما از خارج می‌آید؟! چرا بی‌جهت، قیمت کالاهای مصرفی ما که ربطی به دلار ندارد، باید بالا برود؟ این بی انصافی‌ها از ناحیه کیست؟

صدیقی به موضوع گرانی خودرو اشاره کرد و گفت: خودرو هم مانند دلار، به شکل کاذبی سر و صدا ایجاد کرده است. ما انتقاد داریم و مطالب مردم را حق می‌دانیم. با بازاری‌ها در همین ایام نشست داشته‌ایم و مطالبات به حقی دارند. بخشی در معرض آسیب جدّی هستند و بر مسئولان است که به داد بازار برسند و بازار را رها نکنند. نباید گذاشت بگویند مملکت صاحب ندارد و هر کسی هر طور خواست بفروشد و مردم را گرفتار کند.

وی افزود: در عین حال، واقعیت این است که نه ماشین و نه دلار نباید انقدر در زندگی مردم، سر و صدا ایجاد کند. این همان جنگ تبلیغاتی است. مردم اگر هیچ چیز نداشته باشند، امام حسین(ع) را دارند.

صدیقی به دیدار خود با اساتید دانشگاه علم و صنعت اشاره کرد و گفت: خودرویی طراحی شده که با یک باک بنزین، زاهدان تا اردبیل را طی می‌کند و در صد کیلومتر ۵ لیتر بنزین مصرف می‌کند. بنابراین اگر به همین اساتید میدان بدهند وضعیت کشور تغییر می‌کند. چه اشکالی دارد این خودرو را به مرحله تولید بیاورید و مردم را خوشحال کنید؟ چرا  باید سرمایه‌های خود را به فرانسه بدهیم و منت آن‌ها را هم بکشیم؟

وی آشوب و فتنه بصره را نشانه حضور شیطان در صفوف مسلمانان دانست و تصریح کرد: چندسال بعد از جنگ ایران و عراق، به طور معجزه‌آسایی، محبت اهل‌بیت علیهم‌السلام که وجه مشترک مردم ایران و عراق است، خود را نشان می‌دهد. در جریان پیاده‌روی اربعین، پذیرایی مردم عراق را می‌بینیم که یک سال پول خود را جمع می‌کنند تا در چند روز اربعین خرج کنند. این عادی نیست و از سر شیدایی است. در قضیه به آتش کشیدن کنسولگری ایران، سفارت آمریکا فعّال بوده و پول‌های عربستان هم ایفای نقش کرده است.

صدیقی با اشاره به هزارمین روز بازداشت شیخ ابراهیم زکزاکی، رهبر شیعیان نیجریه گفت: با اینکه به این عالم مجاهد و عاشق، شیخ گفته می‌شود، امّا وی، سیّد و از سلاله حضرت زهرا(س) است. این عالم برجسته، دل‌ها را احیا کرده و روز قدس را در نیجریه آباد کرده و بغض آمریکا و اسرائیل را موجب شده است.

وی با بیان اینکه شیخ زکزاکی نه آشوب به پا کرده و نه دست به اسلحه برده است، اظهار کرد: امّا معلوم نیست که آیا پول قارون منطقه است یا چه علتی دارد که دولت نیجریه با بی‌گناهان و افتخارات مملکت خودش اینطور برخورد می‌کند. به دولت نیجریه توصیه می‌کنیم این بدنامی را ادامه ندهند. خون مظلوم، ظالم را از بین می‌برد. این شیخ و موحد واقعی را آزاد کنند.

صدیقی، حمله موشکی مقدرانه سپاه پاسداران به محل تجمع کرد‌های معاند عراق را مورد اشاره قرار داد و گفت: حمله به کانون توطئه و ترور و آشوب مخالفین ما در منطقه کردستان عراق، هم اشراف اطّلاعاتی این عزیزان و نظام را در دنیا نشان داد و هم دقت نظر آن‌ها را. درست نقطه فتنه را به طور دقیق مورد هدف قرار دادند و افراد معاند خودفروخته به آمریکا که جمع‌شان جمع بود را از بین برد. این موشک‌ها تیر غیبی بود که عزّت و آبروی جدّی برای ما به دنبال داشت و هشدار جدّی برای مخالفان در منطقه و غیر منطقه است.

وی افزود: این اقدام را هم تحسین می‌کنیم و هم تبریک می‌گوییم. خدا بر قدرت و عزت و صلابت‌شان بیافزاید و همچنان بازدارنده باشند.

صدیقی با اشاره به اوضاع «ادلب» سوریه گفت: ارتش شجاع سوریه در آستانه حمله به ادلب و ویران کردن آخرین پناه آدم‌کش‌های حرفه‌ای و مزدبگیران آمریکایی قرار دارند. اما بهانه‌جویی آمریکایی‌ها که مسئله شیمیایی را مطرح می‌کنند، ادامه دارد. این در حالی است که سازمان ملل به منطقه آمده و گفته که هیچ شیمیایی در اختیار ارتش سوریه نیست.

وی افزود: علی‌رغم شانتاژها، این ارتش سوریه است که به همراه نیروهای آزاده ایران، آخرین سنگر تروریست‌ها را به زودی در هم خواهد کوبید و منطقه را از دست تروریست‌ها نجات خواهد داد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز