عضو فراکسیون امید:

هیات رئیسه شکایت نمایندگان را به قوه قضاییه برساند/ پیش شماره بیشتر پیامک‌ها از خط موبایل است/ به کسی‌که می‌گوید اگر لایحه را تصویب کنی سوسک می‌شوی، چه باید گفت

۱۳۹۷/۰۷/۱۸ - ۰۴:۵۸:۱۴
کد خبر: ۷۶۲۶۵۹
هیات رئیسه شکایت نمایندگان را به قوه قضاییه برساند/ پیش شماره بیشتر پیامک‌ها از خط موبایل است/ به کسی‌که می‌گوید اگر لایحه را تصویب کنی سوسک می‌شوی، چه باید گفت
عضو فراکسیون امید تاکید دارد که دستگا های اطلاعاتی و امنیتی باید موضوع ارسال پیامک های تهدیدآمیز را پیگیری کنند.

«قاسم میرزایی نیکو»، عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری برنا درباره ارسال پیامک های تهدیدآمیز و اظهارات عضو سابق شورای شهر مشهد درباره ادامه ارسال این پیامک ها گفت: به جرات می گویم تا پایان بررسی این لایحه حداقل 500 پیامک برای من ارسال شد. محتوای پیامک ها مواردی از قبیل هشدار، تهدید و ترساندن بود. منطق کارشناسی و حتی منطق سیاسی نیز در لابه لای مفاهیم این پیامک ها دیده نمی شد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی درباره محتوای این پیامک‌ها تصریح کرد: بر اساس آنچه اعلام شده است گویا مسئول اصلی این موضوع در مشهد اعلام کرده هنوز کارشان تمام نشده و قصد ادامه این روند را دارند.

میرزایی نکو در پاسخ به این سوال که آیا مجلس واکنشی جدی تری در خصوص ارسال این پیامک ها نشان خواهد داد، گفت: به صاحب فکری که پیامک می زند "اگر... و اگر انجام ندهی سوسک می‌شوی!» چه باید گفت؟

وی ادامه داد: ما اعتراض خود را به هیات رییسه مجلس ارائه داده ایم. من تصور می کنم هیات رییسه موظف است شکایات ما را به دادستان یا رییس قوه قضاییه برساند؛ علاوه بر این که پیش شماره های بیشتر این پیامک ها متعلق به خط های موبایل بوده و قابل پیگیری است.

این نماینده مجلس با بیان این که محتوا و ادبیات این پیامک ها گویای سطح اطلاع مخالفان از این لایحه بود، تاکید کرد: مشخص است که ارسال کننده بعضی از این پیامک ها حتی نمی‌دانستند FATF یک قرارداد نیست، بلکه یک سازمان بین‌ دولتی است. با این وجود کلید واژه هایی همچون "ترکمنچای دوم" ، "قرارداد استعماری" ، "خودتحریمی" ، "شمر و امام حسین " در محتوای این پیامک های زیاد بود و حتی از فتوای مراجع عظام برای مخالفت با این معاهده هزینه کردند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس درباره این که عضو سابق شورای شهر مشهد درباره تداوم ارسال این پیامک ها تاکید کرده است، گفت: مجلس در یک عقل جمعی این لایحه را تصویب کرده و باید منتظر نظر شورای نگهبان بود. اما متاسفانه عده‌ای، نه‌تنها تمکین نکرده بلکه طبق سلیقه شخصی و خود رایی در نظم عمومی اخلال ایجاد کرده و بی شرمانه نمایندگان را که مصونیت قضایی و ملی دارند، تهدید می کنند.

عضو فراکسیون امید تاکید کرد: قانون باید با برخوردی قاطع با این رفتارها و تهدیدات راه را برای ادامه این رفتارها ببندد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز