تحلیلگر مسائل بین‌الملل:

ترامپ تنها با تحریم ایران، بدنبال تثبیت جایگاه خود در جامعه جهانی است

۱۳۹۷/۰۸/۱۲ - ۰۵:۲۵:۲۰
کد خبر: ۷۷۱۵۲۳
ترامپ تنها با تحریم ایران، بدنبال تثبیت جایگاه خود در جامعه جهانی است
یک تحلیلگر مسائل بین الملل گفت: آمریکا مساله ایران را با جنگ تبلیغاتی آنقدر بزرگ کرده که ایران در نگاه و افکار عمومی جامعه جهانی به تهدیدی برای صلح مبدل شده است.

«داوود هرمیداس باوند»، تحلیلگر مسائل بین الملل، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، در مورد تحریم های آتی آمریکا علیه ایران گفت: هدف آمریکا این است که از ایران یک هیولای بزرگ بسازد و آن را تهدیدی برای صلح و امنیت بین الملل قلمداد کنند. همه هم و غم آنها این است که با جمهوری اسلامی ایران به توافق برسند تا بتوانند ادعا کنند که موفق به نجات جامعه بین المللی از تهدیدی به نام ایران شدند و از این اتفاق به عنوان دستاورد دولت و تثبیت جایگاه خود در جامعه جهانی استفاده کنند.

وی در ادامه گفت: آمریکایی ها معتقد هستند که نه تنها تمام فعل و انفعالاتی که در منطقه پیش آمده بلکه اقدامات ایران در سطح جهان هم اثرات مخرب خود را اشاعه داده است.

این تحلیلگر مسائل بین الملل معتقد است: ترامپ از طریق تحریم ها می خواهد کنترل فعالیت های ایران را به عنوان دستاورد دولت خود و حزبش نشان دهد چرا که دولت آمریکا با تبلیغات وسیع علیه ایران در مجامع بین المللی باعث شده است که ایران به عنوان «تهدید» نشان داده شود.

وی افزود: سه شرط از دوازده شرطی که ترامپ برای رفع تحریم های ایران در نظر گرفته است از دیگر شروط برای وی مهم تر است. موشک های دور برد، عدم دخالت ایران در کشور های منطقه و عدم حمایت ایران از حماس و حزب الله چرا که آمریکا این گروه ها را در لیست گروهک های تروریستی قرار داده است.

این تحلیلگر مسائل بین الملل تاکید کرد: تحریم ایران توسط ایالات متحده سابقه دیرینه دارد و تغییری در وضعیت کشور ایجاد نخواهد کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز