امیر دریادار حبیب‌الله سیاری:

هیچ کشوری به علت تحریم‌ها سلاحی به ایران نمی‌دهد

۱۳۹۷/۰۸/۱۵ - ۰۹:۲۳:۴۳
کد خبر: ۷۷۳۰۰۵
هیچ کشوری به علت تحریم‌ها سلاحی به ایران نمی‌دهد
معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: انجام مراحل نهایی آزمایش سامانه موشکی باور، توانایی‌های آن را از اس ۳۰۰ بالاتر خواهد برد.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ امیر دریادار حبیب‌الله سیاری  گفت : هیچ کشوری به علت تحریم‌ها سلاحی به ایران نمی‌دهد و همه سامانه هایمان ساخت داخل است. 

وی گفت: نیروهای مسلح و وزارت دفاع همه تهدیدهای روز دشمنان را می‌دانند و بر مبنای پاسخ به این تهدیدها حرکت می‌کنند و سلاح‌های دفاعی مورد نیازشان را می‌سازند. 

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: تمامی نیروهای مسلح به این باور رسیده اند که برای موفقیت در برابر هر گونه تهدید باید همدل و همراه باشند.

امیردریادار سیاری در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با اشاره به برگزاری رزمایش مشترک هوایی ولایت ۹۷ به وسعت ۵۰۰ هزار کیلومتر مربع گفت: در این رزمایش که حدود یک سوم مساحت کشور را در بر گرفته است نیروهای پدافند حضرت خاتم الانبیاء ارتش، هوافضای سپاه و نیروی هوایی ارتش به منظور ارتقاء عملکرد پدافند هوایی کشور حضور دارند. 

وی با بیان اینکه در این رزمایش از سلاح‌ها و سامانه‌های جدید استفاده شده است افزود: پیام رزمایش مشترک هوایی ولایت ۹۷ آمادگی همه جانبه پدافند هوایی کشور در برابر هر گونه تهدید است. 

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: تمامی مرزهای هوایی کشور به طور ۲۴ ساعته تحت کنترل، رصد و پایش پدافند هوایی کشور است.

دریادار سیاری با اشاره به عملکرد خوب سامانه‌های موشکی در نخستین روز برگزاری هماهش گفت: به همه نیروها تاکید شده است که هیچ پرنده‌ای نباید بتواند پس از ورود به منطقه رزمایش از آن خارج شود. 

وی افزود: تمامی پهپادهای شناسایی، بمب افکن، موشک انداز، انتحاری و ریز پرنده‌هایی که در نخستین روز رزمایش به منطقه عمومی این رزمایش وارد شدند با شلیک به موقع سامانه‌های موشکی هدف قرار گرفتند. 

سخنگوی رزمایش مشترک هوایی ولایت ۹۷ هم در ارتباط با این برنامه گفت: این رزمایش از پرشلیک‌ترین رزمایش‌های پدافند هوایی کشور است که در آن سامانه‌های موشکی ۹۵ درصد پرنده‌ها را هدف قرار دادند و تمامی پهپادهای وارد شده به منطقه رزمایش سرنگون شدند. 

امیر دریادار دوم سید محمود موسوی افزود:در این رزمایش از سامانه‌های موشکی سوم خرداد، تلاش و سراج یک برای مقابله با پرنده‌های بدون سرنشین استفاده شد.

وی با بیان اینکه تمامی این سامانه‌ها تولید داخل است گفت: آماده شدن برای شلیک در سریع‌ترین زمان، قابلیت جابه جایی سریع و هدف گیری دقیق از جمله ویژگی‌های این سامانه پدافندی است. 

سخنگوی رزمایش مشترک هوایی ولایت ۹۷ تصریح کرد:این سامانه‌ها از نظر کشف تهدیدات خود کفا هستند. 

دریادار دوم موسوی با بیان اینکه در نخستین روز از برگزاری همایش شاهد پرواز پر تعداد پهپادها بدون سرنشین و پروازهای با سرنشین در منطقه عمومی رزمایش بودیم افزود: از این نظر و همچنین تنوع و تعداد تیرها و موشک‌های شلیک شده این رزمایش منحصر به فرد است.

جانشین فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء هم در ارتباط تلفنی با این برنامه گفت: به علت طی کردن مراحل نهایی آماده سازی سامانه موشکی باور از این سامانه در این رزمایش استفاده نشد.

 امیر علیرضا الهامی افزود: در این رزمایش از سامانه‌های راداری کاوش و سه بعدی مراقب استفاده شد. 

 

نظر شما