وزیر امورخارجه ترکیه:

تحریم‌های آمریکا یک‌جانبه و خطرناک است

۱۳۹۷/۰۸/۱۵ - ۱۱:۱۱:۵۷
کد خبر: ۷۷۳۰۸۱
تحریم‌های آمریکا یک‌جانبه و خطرناک است
وزیر امورخارجه ترکیه با انتقاد از تحریم‌های آمریکا علیه ایران، این اقدام آمریکا را یک‌جانبه، غیرعاقلانه و خطرناک توصیف کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، «مولود چاوش اوغلو»، وزیر امورخارجه ترکیه که برای دیدار با مقامات ژاپن به توکیو سفر کرده است، در جمع خبرنگاران با انتقاد از بازگشت تحریم‌های آمریکا علیه ایران تصریح کرد: آنکارا با این تحریم‌ها مخالف است، چراکه نتیجه‌ای نخواهد داشت.

وی افزود: به عنوان یک اصل ترکیه با تحریم مخالف است زیرا مامعتقدیم که هیچ چیز از طریق تحریم حاصل نمی‌شود. از نظر من به جای تحریم‌، می‌توان از گفت‌وگوی معنی‌دار و تعامل استفاده کرد که بسیار سودمندتر است. این از اصول ما است.

اوغلو همچنین با تاکید بر اینکه منزوی کردن تهران کاری خطرناک است، گفت که انزوای ایران و تنبیه مردم این کشور کار عاقلانه و منصفانه‌ای نیست.

وزی امورخارجه ترکیه خاطر نشان کرد: ما در عین اینکه از آمریکا برای معافیت از تحریم‌ها درخواست می‌کردیم، اما با آنها درباره این مسئله بسیار صریح بودیم که منزوی کردن ایران کار عاقلانه‌ای نیست. این کار خطرناک است و مجازات مردم ایران منصفانه نیست.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز