ابراز امیدواری فرانسه نسبت به اجرایی شدن سازوکار ویژه مالی اروپا

۱۳۹۷/۰۸/۱۵ - ۱۲:۲۷:۴۰
کد خبر: ۷۷۳۱۳۸
ابراز امیدواری فرانسه نسبت به اجرایی شدن سازوکار ویژه مالی اروپا
یک مقام ارشد فرانسوی گفت: پاریس اطمینان دارد سازوکار ویژه مالی اروپا به زودی به‌طور قانونی اجرا خواهد شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، در حالیکه اروپا برای ایجاد یک سازوکار ویژه برای حفظ کانال پرداخت به ایران پس از اجرای تحریم‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی و یافتن یک کشور میزبان برای آن تلاش می‌کند، یک دیپلمات ارشد فرانسوی ابراز امیدواری کرد که این مکانیسم به‌طور قانونی و به زودی عملیاتی شود اما همه چیز ابتدا باید کاملا محکم شود.

این مقام فرانسوی افزود: ما امیدواریم که این ابزار قانونی در روزهای آینده ارائه شود. سپس طی چندین هفته‌ یا ماه شروط آن نهایی خواهد شد و  عملیاتی شدن این سازوکار نیز در سال 2019 خواهد بود.

اتحادیه اروپا در مخالفت با سیاست آمریکا برای اعمال تحریم علیه ایران در بیانیه‌ای اعلام کرد که در حال ایجاد سازوکار ویژه مالی (با ایران) است. اروپا امیدوار است که این راه‌حل خود را که با هدف دور زدن تحریم‌های آمریکا طراحی شده است، هرچه زودتر اجرایی کند.

در این میان، اتحادیه اروپا برای یافتن یک کشور جهت میزبانی دفتر این سازوکار ویژه با مشکلاتی روبرو است. برایان هوک رئیس گروه اقدام ایران در وزارت امورخارجه آمریکا با هشدار به شرکت‌های اروپایی گفت هر کشوری که میزبان شود ممنکن است هدف تحریم‌های واشنگتن قرار گیرد.

این در حالی است که رئیس کمیسیون امور اقتصادی اروپا تاکید کرد که اروپا تحریم‌های آمریکا را تائید نمی‌کند.

اتحادیه اروپا با همکاری روسیه و چین امیدوار است با حفظ منافع اقتصادی ایران از توافق هسته‌ای پس از اجرای تحریم‌ها، تهران را در توافق نگه دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز