شورای امنیت روسیه درباره تحریم ایران تشکیل جلسه داد

۱۳۹۷/۰۸/۱۵ - ۱۹:۱۹:۲۶
کد خبر: ۷۷۳۲۸۷
شورای امنیت روسیه درباره تحریم ایران تشکیل جلسه داد
شورای امنیت روسیه به ریاست ولادیمیر پوتین برای بررسی موضوع تحریم های آمریکا علیه ملت ایران تشکیل جلسه داد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین روز سه شنبه اعلام کرد: شرکت کنندگان در جلسه شورای امنیت روسیه در خصوص اوضاع بوجود آمده پس از اعمال تحریم های ایالات متحده علیه ایران گفت وگو و بر ماهیت غیرقانونی بودن این گونه اقدامات تاکید کردند.
در ادامه جلسه شورای امنیت روسیه، بررسی موضوعات مهم اقتصادی و اجتماعی این کشور نیز در دستور کار قرار داشت.
«والنتینا ماتویینکو» رئیس شورای فدراسیون روسیه، «ویاچسلاو والودین» رئیس مجلس دوما، «آنتون واینو» رئیس دفتر رئیس جمهوری، «نیکلای پاتروشف» دبیر شورای امنیت روسیه، «ولادیمیر کولوکولتسف» وزیرکشور و «سرگئی شایگو» از شرکت کنندگان در جلسه شورای امنیت بودند. 
آمریکا روز گذشته تحریم هایی را در عرصه های نفتی و بانکی و برخی عرصه هادر مورد ایران وضع کرد. 
واشنگتن با توجه به مخالفت بین المللی با رویکردهای ضدایرانی خود مجبور شد هشت کشور را از تحریم نفتی علیه ایران معاف کند. 
دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا 18 اردیبهشت ماه گذشته خروج آمریکا از برجام را اعلام کرد اما بلافاصله دیگر کشورهای امضا کننده این توافق یعنی انگلیس، فرانسه، آلمان، چین و روسیه ضمن محکوم کردن خروج این کشور از این توافق چندجانبه بین المللی، تاکید کردند که به برجام پایبند مانده و از تجارت شرکت هایشان با ایران حمایت می کنند. 
ترامپ با حربه تروریسم اقتصادی و تحریم های یک جانبه غیرقانونی و فشار به جامعه جهانی به دنبال ایجاد جنگ روانی و القای انزوای ایران است اما تجربه ماه های اخیر و همراهی نکردن جهان با آمریکا نشان داد که این کشور هیچگاه به هدف خود دست نخواهد یافت. 
تحریم هایی که آمریکا یک جانبه علیه ملت ایران اعلام می کند، از مدت ها قبل شروع شده و جامعه جهانی با آنها همراهی نکرده است و ترامپ ناگزیر برخی کشور های خریدار نفت را از تحریم معاف کرده است. 
حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران تاکید کرده است هیچ تحریمی نیست که آمریکا بخواهد بعدا انجام دهد، بعضی از افرادی که در آمریکا به دنبال تحریم ایران بودند بیش فعال بودند؛ بنابراین هیچ چیز جدیدی برای نوامبر ( 13 آبان ماه) وجود ندارد که انجام دهند و این یک موضوع کاملا تبلیغی و روانی است. 
کارشناسان و ناظران منطقه ای و بین المللی، تاکید دارند که آمریکا هرگز قادر نیست خرید نفت از ایران را با اعمال تحریم ها به صفر برساند و حتی وزیر نفت سعودی اعتراف کرده است که عربستان قادر نیست با افزایش صادرات خود مانع افزایش بهای نفت در بازار جهانی شود. 

 

نظر شما