عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی مجلس مطرح کرد؛

تجارت با فروختن اخبار جمهوری اسلامی ایران/ چندین شکایت در سازمان‌های بین المللی درباره حملات سایبری مطرح کردیم/ رعایت ترتیبات نظامی و امنیتی را نمی‌کنیم/ روزانه با حملات سایبری مواجه هستیم

۱۳۹۷/۰۸/۱۷ - ۰۵:۳۲:۳۰
کد خبر: ۷۷۳۴۱۵
تجارت با فروختن اخبار جمهوری اسلامی ایران/ چندین شکایت در سازمان‌های بین المللی درباره حملات سایبری مطرح کردیم/ رعایت ترتیبات نظامی و امنیتی را نمی‌کنیم/ روزانه با حملات سایبری مواجه هستیم
عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی تاکید کرد: همه کشورهای دنیا، حتی کشورهایی که قدرت ندارند برای جمهوری اسلامی دام پهن کرده و جاسوسی می‌کنند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا؛ «احمد امیرآبادی» نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی و عضو هیات رییسه، در خصوص فهرست تحریم های جدید آمریکا بر عیله ایران در توییتر خود نوشت: «لیست اسامی جدید تحریمی آمریکا منتشر شد. تقریبا همه افراد و مجموعه های فعال در دور زدن تحریم های قبلی در آن دیده می شوند. سوال این است این اطلاعات از کجا به دست دشمن رسید؟ سازمان ها امنیتی بررسی کنند.»

«محمدجواد جمالی نوبندگانی»، عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارج مجلس، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی برنا، در این خصوص گفت: آمریکایی ها اعلام کردند که هدفشان از این تحریم های سنگین و بی سابقه، فشار بر مردم ایران و دولت بوده و قطعا جنگ روانی پیوست این موضوع است. اینکه نمایندگان از جناح های مختلف سیاسی که عصاره مردم تلقی می شوند در این دام می افتند و در این موضوعات که بحث فرعی است اینگونه اظهارنظر می کنند، این همان هدف دشمن است. در حال حاضر نیاز به وحدت و همگرایی همه قوا داریم، در مجلس هم نیاز به همگرایی همه جناح ها و فراکسیون های سیاسی داریم زیرا اگر این نباشد، آمریکایی ها به هدف خود می رسند و نمی توانیم به راحتی بر مشکلات فائق آییم و در اینجا مردم اسیب می بینند.

او ادامه داد: قطعا بدانید که همه کشورهای دنیا حتی کشورهایی که قدرت ندارند، برای جمهوری اسلامی ایران دام پهن کرده و جاسوسی می کنند. فروختن اخبار و اطلاعات جمهوری اسلامی در دنیا تبدیل به یک تجارت شده است. آمریکا، رژیم صهیونیسیتی و دشمنان ایران در همه جا سعی و تلاش می کنند که جاسوس داشته باشند و هیچ کس نمی تواند این موضوع را کتمان کند.

نوبندگانی با اشاره به افشای اسامی کسانی که در دور زدن تحریم ها نقش داشتند، گفت: برخی اسامی در دادگاه ها مانند دادگاه بابک زنجانی مشخص شد. در بیان گفته ها رعایت ترتیبات نظامی و امنیتی را نمی کنیم و خیلی از اسامی در  هر جمعی گفته می شود. باید فکری به حال همگرایی کرده و از واگرایی دوری کنیم و در این راستا همه جناح ها موظف اند. همه توییت ها و صحبت ها باید به مردم امید دهد تا امریکا این پیام را دریافت کند.

او گفت: ما همواره در معرض جاسوسی امریکا و رژیم صهیونیسیتی در حوزه های امنیتی، دور زدن تحریم‌ها، انرژی هسته ای،  IT و بانک ها قرار داریم اما بحث مطرح شده این است که آنها در این حوزه‌ها چقدر موفق عمل کرده اند. در موضوع ربوده شدن مرزبانان که با نوشیدنی خواب آور این اقدام صورت گرفت، کار جاسوسی محسوب می شود. منکر جاسوس نیستیم، قطعا وجود دارد و قابل پیش بینی است.

او بیان کرد: آمریکا در ایران کنسولگری، سفارت و رایزن اقتصادی ندارد پس چگونه متوجه می شود که فلان شرکت وابسته به فلان بانک را تحریم کند؟ چگونه می فهمد ادم هایی را که برای خیلی از مردم و وزارت خانه های ما ناشناس هستند، به اسم تحریم کند؟ قطعا باید بدانیم این ها جاسوس دارند اما الان وقت پیچیدن به پر و پای هم نیست و زمان همگرایی است.

او در خصوص حمله سایبری گفت: حملات سایبری برای امروز نبوده و از مدت ها پیش مطرح است. امریکا و رژیم صهیونیستی با وقاحت کامل با استفاده از ویروس و از کار انداختن سیستم های غنی‌سازی هسته ای به حملات سایبری اقرار کردند و این دفعه هم با وقاحت و حتی با ایکون  مشخص این اقدام را انجام دادند. روزانه ده‌ها تا از حملات توسط هکرها اتفاق می افتد تا سیستم های خدمات رسان تخریب و مردم مورد اذیت قرار گیرند.

عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی ادامه داد: مردم بدانند همه اقدامات امریکا و رژیم صهیونیستی در حوزه تحریم اقتصادی و هکرها به این منظور است تا مردم همه این اتفاقات را از چشم نظام ببینند. اما خوشبختانه در حملات سایبری مدافعین خوبی داریم.

جمالی نوبندگانی در پایان در خصوص اقدام ایران در قبال این حملات سایبری افزود: از طریق مختلف به سازمان ها بین المللی شکایت کردیم ولی اگر بیش از این وقاحت و پررویی به خرج بدهند، بدانند که نخبه ها، دانشمندان و جوانانی داریم که به راحتی می توانند در این حوزه کار و مقابله کنند اما فعلا خویشتن داری کردیم. به امریکا و رژیم صهیونیستی توصیه می کنیم دست از این کارها بردارند که اگر مقابله به مثل کنیم به ضررشان تمام خواهد شد؛ همانطور که شاهد بودند یک جوان نخبه ایرانی به سایت پنتاگون دسترسی پیدا کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز