در حاشیه جلسه هیات دولت مطرح شد؛

خبر خوش معاون رئیس جمهور برای کارمندان

۱۳۹۷/۰۹/۰۷ - ۱۲:۴۰:۲۷
کد خبر: ۷۸۱۳۰۴
خبر خوش معاون رئیس جمهور برای کارمندان
رئیس سازمان برنامه و بودجه از افزایش 20 درصدی حقوق کارکنان دولت در بودجه سال 98 خبر داد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، «محمدباقر نوبخت»، رئیس سازمان برنامه و بودجه، امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیات دولت در خصوص بودجه سال 98 در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در بررسی بودجه سال 98 تا اینجا براساس افزایش 20 درصدی حقوق کارکنان تصمیم گرفته و عمل می‌کنیم.

او افزود: در ارتباط با بودجه محدود به احکام نیستیم و ارقام اهمیت دارند. ارقام به دولت داده شد تا برای جلسه نهایی که یکشنبه است ارقام و جداول تصویب نهایی شوند. در تعیین بودجه باید دید هدف و مصارف چیست و به چه چیزی می رسیم.

وی بیان کرد: امسال سال ویژه ای است؛ سالی که به اصطلاح به بیرحم‌ترین شکل باید کشور را اداره کنیم. هنر ما این است؛ با تجربیات و امکاناتی که داریم شرایط تحریمی را دور بزنیم. تیم بزرگی در آمریکا در حال بررسی راه های متفاوتی است.

نوبخت بیان کرد: بودجه شفاف است و صندوق بین المللی پول در آخرین گزارش خود شفافیت بودجه‌ای تحسین برانگیزی اعلام کرد. منابع را به دقت انتخاب کردیم و بوجه مان را برای سال گذشته 320 میلیارد پیش بینی کردیم که دقیقا همان شد. من روز دوشنبه درباره عدد و رقم صحبت خواهم کرد.

وی در خصوص افزایش حقوق کارمندان و کارگردان عنوان کرد: برای کارگردان و کارمندان افزایش حقوق خواهیم داشت. خوشبختانه تا اینجا ما 20 درصد افزایش حقوق در نظر گرفتیم یعنی یک پنجم حقوق.

او یادآور شد: سازمان برنامه و بودجه تلاش می کند نقش برنامه ریزی و پشتیبانی خود را انجام دهد. منابع بودجه محدود است و بخش های زیادی وجود دارد. طبیعی است که هر بخش تلاش می‌کند بیشترین مقدار را برای آن بخش بگیرد.

نوبخت تاکید کرد: ما برای اینکه بتوانیم زودتر پول کشاورزان گندمکار را بدهیم، سه هزار میلیارد تومان از بانک ها وام با سود 20 درصد گرفتیم.

نظر شما