پس از ۸ ماه صورت می گیرد؛

استقرار ناو هواپیمابر آمریکا در خلیج فارس

۱۳۹۷/۰۹/۱۳ - ۰۴:۵۵:۵۶
کد خبر: ۷۸۳۴۵۹
استقرار ناو هواپیمابر آمریکا در خلیج فارس
ناو هواپیمابر «یو. اس. اس جان استنیس» ظرف چند روز آینده به خلیج فارس می‌رسد تا از عملیات‌های هوایی آمریکا در افغانستان و سوریه پشتیبانی کند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، روزنامه «وال استریت ژورنال» بامداد سه‌شنبه (به وقت تهران) به نقل از یک مقام نظامی آمریکایی گزارش داد ظرف چند روز آینده یک ناو هواپیمابر آمریکایی در خلیج فارس مستقر می‌شود تا به طولانی‌ترین غیبت دو دهه اخیر ناوهای هواپیمابر آمریکایی در این منطقه پایان دهد.

بنا بر این گزارش، ناو هواپیمابر «یو. اس. اس جان استنیس» و ناوگروه همراه آن تا پایان هفته جاری در خلیج فارس مستقر می‌شود. در هشت ماه گذشته، این اولین بار است که یک ناو هواپیمابر آمریکا به منطقه می‌آید. وال استریت ژورنال نوشته این ناو قرار است از عملیات آمریکا در سوریه «علیه بازمانده‌های داعش» و همچنین جنگ در افغانستان پشتیبانی کند. با این حال، این روزنامه اما حضور این ناو در خلیج فارس را «قدرت‌نمایی در برابر ایران» توصیف کرده است.

یک مقام آمریکایی با بیان اینکه این ناو قرار است دو ماه در منطقه حضور داشته باشد و بخش اعظم حضورش را هم در خلیج فارس بگذارند، گفته استقرار این ناو قطعا در برابر هرگونه «فعالیت خصومت‌آمیز ایران در آب‌های منطقه، بازدارندگی ایجاد می‌کند.»

در حالی که در ده‌های گذشته حضور ناوهای هواپیمابر آمریکایی در خلیج فارس به امری دائمی بدل شده بود، امسال پس از آنکه ناو «یو. اس. اس تئودور روزولت» منطقه را ترک کرد، واشنگتن ناو جایگزینی به خلیج فارس اعزام نکرد. پنتاگون این اقدام را بخشی از برنامه خود برای افزایش «انعطاف‌پذیری» و «پیش‌بینی ناپذیری» نیروی دریایی توصیف کرده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز