نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی:

اقلیت‌های دینی در ایران از حقوق شهروندی برابر با دیگر ایرانیان بهره‌مند هستند

۱۳۹۷/۰۹/۱۴ - ۰۸:۴۸:۳۹
کد خبر: ۷۸۳۹۸۵
اقلیت‌های دینی در ایران از حقوق شهروندی برابر با دیگر ایرانیان بهره‌مند هستند
یوناتن بت کلیا، نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی با ادواردو لوپس بوسکتس، سفیر اسپانیا در تهران دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، «یوناتن بت کلیا»، نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی ظهر روز سه شنبه 13 آذرماه با ادواردو لوپس بوسکتس سفیر اسپانیا در تهران گفتگو کرد.

بت کلیا در ابتدای این دیدار با بیان وضع و جایگاه اقلیت‌های دینی در ایران اشاره کرد و گفت: اقلیت‌های دینی در ایران از حقوق شهروندی برابر با دیگر ایرانیان بهره‌مند هستند و به اجرای امور دینی ـ فرهنگی خود درآزادی کامل می پردازند.

وی در ادامه درباره آشوریان در گذر تاریخ و حضور آنان در ایران نیز اشاره و تشریح کرد: آشوریان ایران یکی از قدیمی‌ترین ساکنان این سرزمین هستند که در طول تاریخ تا به امروز  با دوستی و مودت  در کنار دیگر ساکنان این سرزمین زندگی کرده، از حقوق فردی و آزادی های اجتماعی و دینی به طور کامل برخوردار بوده اند.

بت کلیا نسبت به روابط فیمابین دو کشور اشاره کرد و گفت: درحال حاضر بسترهای توسعه مناسبات بین دو کشور فراهم است و این امر می تواند به ارتقاء همکاری‌های دو کشور در همه زمینه ها به ویژه روابط پارلمانی بیانجامد.

نماینده آشوریان در مجلس با اشاره به وضع کنونی جهان و ناآرامی های منطقه ای و بین المللی، افزود: مطابق با آموزه های دینی، پرهیز از جنگ و خصومت خواسته همه ادیان الهی است و بحران های نظامی منطقه، تلاش دنیای استکبار برای سلطه گری است و بهتر است کسانی که ادعای دموکراسی و حقوق بشر دارند از تعالیم انبیاء درس بگیرند تا بتوانند دنیا را به صلح و آرامش برسانند.

بت کلیا در پایان این دیدار با اشاره به برگزاری نشست آتی آشوریان در اسپانیا اشاره کرد: گفتگوی بین ادیان در افزایش شناخت دینی، تساهل و مدارا در پرهیز از افراط‌گرایی و تندروی نقش بسزایی دارد.

وی افزود:  نشست آتی آشوریان در اسپانیا خواهد بود و از مساعدت سفیر و دیگر مسئولین اسپانیا را در این زمینه استقبال خواهیم کرد.

ادواردو لوپس بوسکتس سفیر اسپانیا در تهران  نیز در همین دیدار با اشاره به پیشینه خوب مناسبات دو کشور گفت: ایران و اسپانیا از مناسبات مستحکمی برخوردارند که همواره پشتوانه خوبی در توسعه ارتباطات دوستانه فیمابین بوده است.

وی با ابراز خرسندی از آزادی ادیان الهی در انجام فرایض دینی در کشورمان گفت: تاریخ ایران گواه خوبی در پذیرای اقوام و پیروان ادیان مختلف بوده است و نشان می‌دهد که آنها در کمال صلح و دوستی در کنار هم در این کشور زندگی می‌کنند.

سفیر اسپانیا در ادامه افزود: مردم اسپانیا علاقمند به آشنایی با ادیان دیگر هستند و از این رو دولت اسپانیا آماده هرگونه همکاری برای نشست آتی آشوریان در اسپانیا خواهد بود.

نظر شما