نهاوندیان:

سیاست دولت حمایت جدی از صادرکنندگان است

۱۳۹۷/۰۹/۱۴ - ۱۲:۲۲:۱۰
کد خبر: ۷۸۴۱۹۱
سیاست دولت حمایت جدی از صادرکنندگان است
معاون اقتصادی رییس جمهوری در حاشیه جلسه هیات دولت گفت: حمایت جدی از صادرات و صادرکنندگان سیاست جدی دولت برای مقابله با تحریم های اقتصادی است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، «محمد نهاوندیان» معاون اقتصادی رییس جمهوری در حاشیه جلسه هیات دولت گفت: حمایت جدی از صادرات و صادرکنندگان از طریق تسهیل تجارت و تقویت منابع ارزی کشور دو سیاست جدی دولت برای مقابله با تحریم های اقتصادی است.

معاون اقتصادی رییس جمهوری ادامه داد: سیاست ارزی و تجاری کشور به صراحت و روشنی اعلام شده و خود صادرکنندگان هم کاملا با این سیاست همراه هستند تا ارز حاصل از صادرات باید به چرخه اقتصاد کشور باز گردد.

نهاوندیان بیا کرد: اینکه صادرکننده ای ارز خود را به مصرف واردات برساند یا در سامانه نیما یا از طریق بانک ها و صرافی ها عرضه کند به این معنی است که دست صادرکنندگان را در بازگرداندن ارز باز بگذاریم.

او بیان داشت: هدف اصلی استمرار صادرات است تا ارز حاصل از آن به ریال تبدیل شده و بتوان با آن خرید انجام داد یا تولید جدید داشت؛ این چرخه که یکبار تمام نمی شود بلکه باید مرتب تداوم داشته باشد. بازگشت ارز صادرکنندگان به بازار یکی از عواملی بوده که در هفته های اخیر سبب ثبات در بازار ارز شده است.

 

 

نظر شما