هنیه در سالگرد تاسیس حماس:

کرانه باختری مهم‌ترین میدان در نهایی کردن تکلیف نبرد با دشمن صهیونیستی است/ هر نظامی اسرائیلی که وارد غزه شود، کشته یا اسیر می شود

۱۳۹۷/۰۹/۲۵ - ۲۱:۲۷:۵۳
کد خبر: ۷۸۸۶۶۲
کرانه باختری مهم‌ترین میدان در نهایی کردن تکلیف نبرد با دشمن صهیونیستی است/ هر نظامی اسرائیلی که وارد غزه شود، کشته یا اسیر می شود
سی و یکمین سالروز تأسیس حماس امروز (یکشنبه) در میدان «الکتیبه» غزه برگزار شد و یکی از سخنرانان آن «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس بود.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا؛ اسماعیل هنیه در سی و یکمین سالروز تأسیس حماس اظهارداشت: جمعیت بسیار زیادی که اینجا جمع شده‌اند پاسخ به تمام کسانی است که با ما به جنگ دارند و ما را محاصره کرده‌اند.

وی سپس بر ادامه مقاومت تأکید کرد و خطاب به اسرا گفت: آزادسازی شما مسئولیتی بر گردن ماست و این موضوع در رأس اولویت‌های مقاومت است.

هنیه سپس تصریح کرد راهپیمایی‌های بازگشت، 3 دستاورد راهبردی داشت که بارزترین آنها این بود: ملت ما با تمام قدرت به معامله قرن «نه» گفت و من دوباره تکرار می‌کنم معامله قرن اجرایی نخواهد شد.یک‌سال پس از تصیم دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا، قدس همچنان عربی-اسلامی است.

رئیس دفتر سیاسی حماس ادامه داد: راهپیمایی‌های بازگشت پرونده محاصره غزه را پس از گذشت سال‌های سخت از این محاصره و تلاش برای به حاشیه راندن آن، بار دیگر به مقدمه موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی وارد کرد. این راهپیمایی‌ها گام اول در مسیر شکست محاصره غزه را برداشت.

هنیه در ادامه به عملیات ناموفق کماندوهای صهیونیست در خانیونس نوار غزه پرداخت و گفت: رژیم صهیونیستی باید بداند غزه برای نظامیانش «حرام» است و هر کدام از آنها وارد نوار غزه شوند کشته یا اسیر می‌شوند. گردان‌های القسام ساعت و دقیقه ورود نیروهای ویژه صهیونیست به نوار غزه را می‌دانند.

گروه‌های مقاومت فقط بخشی از توانایی‌هایی خود در مقابله با صهیونیست‌ها را به نمایش گذاشته‌اند

وی سپس اعلام کرد گردان‌های القسام «گنجی امنیتی» در اختیار دارند که پیامدهای میدانی مهمی در عملیات نبرد مغزها با رژیم اشغالگر دارد. القسام و دیگر گروه‌های مقاومت فقط بخشی از توانایی‌هایی خود در مقابله با صهیونیست‌ها را به نمایش گذاشته‌اند.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به خاطر مقاومت سقوط کرد

هنیه تأکید کرد حماس و دیگر گروه‌های مقاومت اگر سخنی می‌گویند حقیقت را می‌گویند و اگر وعده‌ای می‌دهند به آن وفا خواهند کرد. «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به خاطر مقاومت سقوط کرد و سران این رژیم جایی در سرزمین فلسطین ندارند؛ لیبرمن همان کسی بود که غزه، لبنان و سوریه را تهدید می‌کرد اما اکنون مقاومت وجود دارد و او رفته است.

رئیس دفتر سیاسی حماس ادامه داد: آمریکا با تمام قدرت و اوباشی‌گری خود در مجمع عمومی سازمان ملل نتوانست قطعنامه محکومیت حماس را به تصویب برساند.

اسماعیل هنیه سپس به عملیات‌های شهادت‌طلبانه اخیر در کرانه باختری پرداخت، به خانواده‌های شهدا درود فرستاد و گفت اینها همه نشانه تأکید کرانه باختری بر همراهی با مقاومت و حمایت از آن است.

وی تأکید کرد: به همه جهان می‌گویم مقاومت از نظر زمانی و مکانی ادامه پیدا خواهد کرد؛ تحرکات جدید در کرانه باختری، پاسخ به اهانت‌های رژیم اشغالگر در کرانه باختری و قدس است.

هنیه گفت: فلسطینی‌ها به ذلت و خواری راضی نخواهند شد و کرانه باختری با انتفاضه خود اعلام کرد گورستان معامله قرن خواهد بود.

او در پاسخ به صهیونیست‌ها که مدعی هستند عملیات‌های مقاومتی در کرانه باختری در پی دستوراتی از نوار غزه انجام می‌شود، گفت قلب‌های مردان کرانه باختری از حماس، فتح، جهاد و دیگر گروه‌های فلسطینی مانند «دیگ جوش» می‌جوشد و نیازی به کنترل ندارند. در صورتی که قواعد امنیتی سخت در کرانه باختری کمتر شود مردان مقاومت در این منطقه، معجزه خواهند ساخت.

کرانه باختری مهم‌ترین میدان در نهایی کردن تکلیف نبرد با دشمن صهیونیستی است

هنیه بر اهمیت استراتژیک کرانه باختری تأکید کرد و گفت کرانه باختری مهم‌ترین میدان در نهایی کردن تکلیف نبرد با دشمن صهیونیستی است.

رئیس دفتر سیاسی حماس به عادی‌سازی روابط برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی هم اشاره کرد و گفت ملت‌های این کشورها از رژیم صهیونیستی بیزارند و این اقدامات را دولت‌های آنها انجام می‌دهند.

وی اعلام کرد به خواهرانش در اراضی اشغالی 1948 اجازه نداده در عزای «خالد هنیه» برادر بزرگشان (در هفته جاری) شرکت کنند و به میانجی‌ها گفته‌اند این موضوع ممنوع است زیرا اسماعیل هنیه عملیات‌های مقاومتی در کرانه باختری را تأیید کرده است؛ آیا انتظار دارید هنیه این عملیات‌ها را محکوم کند؟!

هنیه سپس بر ضرورت تحقق وحدت ملی فلسطینی تأکید کرد تا مقدمه‌ای برای تشکیل دولت توافق ملی باشد و از آمادگی حماس برای برگزاری انتخابات سه ماه پس از موضوعات مذکور خبر داد.

او همچنین تأکید کرد هماهنگی امنیتی میان تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی باید فورا متوقف شود.

هنیه گفت این چه معنایی دارد که نظامیان رژیم صهیونیستی به مناطق موسوم به «الف» و در قلب شهرهای فلسطینی وارد می‌شوند، بازداشت و ترور می‌کنند و به دلیل ادامه هماهنگی امنیتی نباید به آنها پاسخ داد.

هنیه برای دیدار با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان در غزه یا قاهره اعلام آمادگی کرد تا درباره دستورکارهای واحد و راهبردی ملی فلسطینی در مرحله آینده صحبت و توافق شود.

رئیس دفتر سیاسی حماس در پایان از مصر، قطر و ایران به خاطر حمایت‌هایشان قدردانی کرد و افزود ایران علیرغم تحریم‌های آمریکا از فلسطین حمایت کرده و در کنار ملت فلسطین و مقاومت ایستاده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز