نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی:

کمیسیون ویژه جوانان و خانواده مسکوت نیست و ایراد آیین نامه‌ای دارد/ مصوبات فراکسیون زنان، خانواده و جوانان به مجلس نمی‌آید

۱۳۹۷/۱۰/۱۱ - ۰۵:۲۶:۴۱
کد خبر: ۷۹۴۶۰۱
کمیسیون ویژه جوانان و خانواده مسکوت نیست و ایراد آیین نامه‌ای دارد/ مصوبات فراکسیون زنان، خانواده و جوانان به مجلس نمی‌آید
نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در خصوص مسکوت ماندن کمیسیون ویژه جوانان و خانواده گفت: به تشکیل کمیسیون زنان و خانواده، ایراد آیین‌نامه‌ای گرفتند ولی قرار شد در اسم و رویکرد آن تغییراتی بدهند

«زهرا ساعی»، نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، در خصوص خبری مبنی "بر مسکوت ماندن کمیسیون ویژه زنان، جوانان و خانواده" گفت: به تشکیل کمیسیون زنان و خانواده، ایراد آیین‌نامه‌ای گرفتند اما قرار شد در اسم و رویکرد آن تغییراتی بدهند. آقایان گفتند زنان و خانواده نمی‌توانند به عنوان یک کمیسیون باشند مثلا باید بگوییم کمیسیون آسیب‌های اجتماعی، و یک موضوع خاصی را در کمیسیون ویژه بررسی کنیم. زنان و خانواده خیلی کلی است.

او ادامه داد: آقای لاریجانی خیلی لطف کردند که این موضوع به رأی گذاشته نشد، چون اگر به رأی می‌گذاشتند احتمال اینکه رأی نیاورد بالا بود و دیگر مطرح نمی شد. اما حال چون ارجاع داده شد روی آن کار می شود و دوباره برمی گردد. این امر باعث شد، دست ما باز گذاشته شود و روی آن کار شود تا مسائل آیین‌نامه‌ای آن را حل کنیم.

ساعی بیان کرد: از فردا رفع ایرادات را شروع می‌کنیم و تلاشمان این است که سریع‌تر بتوانیم این طرح را به صحن بیاوریم و باید با همکاران رایزنی کنیم. به عنوان یک عضو کمسیون اجتماعی، در زمان بررسی مسائل اجتماعی و فرهنگی می بینیم که یک سر آن در خانواده، حوزه زنان و حوزه جوانان است. به دلیل جوان بودن جمعیت کشور و اهمیتی که خانواده برای ما در کشور دارد باید تلاش و  تمرکزمان را برای حفظ بنیان خانواده و رفع مشکلات و اثربخشی بیشتر خانواده ها قرار دهیم.

او بیان کرد: خانواده یک سری ارکانی دارد تا بتواند کارکردهای مثبت خودش را ارائه دهد. این ارکان باید سالم بوده و در  جای خودشان به درستی تأیید شده باشند. متأسفانه به دلایل متعدد این کارکردها کمرنگ شده به دلیل اینکه همان مولفه و ارکان اصلی جایگاهشان متضرر شده است و این نیاز به بررسی ویژه ای دارد. اگر بتوانیم مشکلات زنان را حل کنیم، مشکل خانواده را حل  کردیم. اگر مشکل  خانواده حل شود بسیاری از آسیب‌های حوزه اجتماعی و  فرهنگی حل خواهد شد.

عضو کمیسیون اجتماعی مطرح کرد: ما فراکسیون خانواده، فراکسیون زنان و فراکسیون جوانان داریم اما مصوباتشان به صحن نمی‌آید. به خاطر همین می‌خواهیم کمیسیونی شکل گیرد که بتوانیم خیلی راحت این‌ها را به صحن ارجاع دهیم و اگر تغییر قانون و یا قانون نیاز است جایگزین کنیم و نظارت‌ها را بالا ببریم.

او در خصوص دیدار فراکسیون زنان  با  وزیر امور خارجه گفت: در دیدار با آقای ظریف در خصوص به کارگیری زنان در عرصه مسائل بین‌المللی و سیاست خارجی گفتگو کردیم. از ایشان خواستیم حضور زنان نخبه و توانمند را در عرصه روابط بین‌الملل و انتخاب سفیر افزایش دهند. همچنین درخواست کردیم در حوزه سیاسی برای حضور بانوان در وزرات‌خانه تلاش بیشتری شود زیرا فضای سیاسی وزارتخانه مردانه تعریف شده است. من تأکید داشتم که معاونت اقتصادی به دلیل مسائلی که الان مطرح است خیلی می تواند به مسائل اقتصادی کمک کند.

او بیان کرد: نیاز داریم در حوزه مسائل اقتصادی در سطح بین‌الملل، متخصصین سیاسی ورود کنند تا بتوانند تعاملات اقتصادی، سیاسی، تجاری و امورات مالی ما را در عرصه بین‌الملل مدیریت کنند و کار را جلو ببرند.

او با بیان اینکه در دیدار با وزیر امور خارجه نقش زنان در  ایجاد  صلح را مطرح کردیم، گفت: در حوزه سفرا و بکارگیری مدیران ارشد موضوعاتی را مطرح کردیم و آقای ظریف قول همکاری دادند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز