معاون اسبق رئیس جمهور:

اگر هاشمی نبود امروز مترویی نبود/ ۵۰۰میلیارد دلار درآمد ارزی دوره احمدی‌نژاد چه شد؟/ با مرحوم هاشمی ناجوانمردانه برخورد می‌شود/ درباره اختلافم با آقای هاشمی درباره مترو به اشتباهم پی بردم

۱۳۹۷/۱۰/۱۹ - ۰۴:۰۳:۴۹
کد خبر: ۷۹۶۳۶۱
اگر هاشمی نبود امروز مترویی نبود/ ۵۰۰میلیارد دلار درآمد ارزی دوره احمدی‌نژاد چه شد؟/ با مرحوم هاشمی ناجوانمردانه برخورد می‌شود/ درباره اختلافم با آقای هاشمی درباره مترو به اشتباهم پی بردم
سیدمصطفی هاشمی‌طبا گفت: در طول 8 سال ریاست احمدی‌نژاد، حدود 500میلیارد دلار درآمد ارزی داشتیم، چه شد این درآمد ارزی؟ این مبلغ می‌توانست شیوه تولید کشور را عوض و مشکلات ما را حل کند.

«سیدمصطفی هاشمی‌طبا»، معاون اسبق رئیس جمهور و رئیس سازمان تربیت بدنی سابق، در پاسخ به این سوال که چقدر خلاء ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی احساس می‌شود؟ گفت: ایشان فردی خیرخواه برای مملکت بودند. هم می‌خواستند وضع مردم خوب شود و هم کشور به سازندگی روی آورد که این دو با هم در تضاد است. ما اگر با قدرت‌های بزرگ دنیا سازش داشته باشیم شاید بشود این دو را با هم پیش برد اما چون با استکبار سرِ ستیز داریم و سازش‌کاری نداریم و در حقیقت خیلی جاها به حق ایستادگی کردیم، همین مسئله مشکلات زیادی را برای ما ایجاد کرده است. این دیدگاه باعث شده سرمایه‌گذاری خارجی نداشته باشیم و درآمد کشور هم پایین بیاید. وعده‌های نماز جمعه برای معیشت بهتر عملی نیست. به عنوان یک کشور  انقلابی باید در داخل سیاست‌های‌مان را تعدیل کنیم.

او ادامه داد: در طول 8 سال ریاست احمدی‌نژاد، حدود 500میلیارد دلار درآمد ارزی داشتیم، چه شد این درآمد ارزی؟ این مبلغ می‌توانست شیوه تولید کشور را عوض و مشکلات ما را حل کند. این سیاست باعث شد از کشورهایی که ما را تحریم کردند به قیمت گران‌تر کالای لوکس وارد کنیم و این‌ سیاست‌ها منهدم کننده است. به همین دلیل دیدگاه‌های مردم نسبت به زندگی عوض شده و این امر باعث بروز مشکل در اذعان مردم شده است.

هاشمی‌طبا در پاسخ به این سوال که چرا همچنان تخریب آقای هاشمی همچنان ادامه دارد؟ گفت: برخی از کسانی که به دنبال تخریب اقای هاشمی هستند، آدم‌های خطاکاری‌اند البته نه از نظر زندگی شخصی.  عده‌ای به شدت به دنبال تبلیغات برای رفاه و زندگی بهتر مردم هستند و جالب است که اینها مرحوم هاشمی را متهم به سیاست‌های لیبرالی می‌کنند در حالی که آنها در عمل لیبرالی‌تر هستند. این افراد ناحق عمل می‌کنند و حتی به مقام رهبری هم به‌رغم اینکه می‌گویند وفاداریم، وفادار نیستند. رهبری در پیام خودشان به مناسبت ارتحال آیت‌الله هاشمی نوشتند، ایشان 50 سال رفاقت خود را با من ادامه داد، نفرمودند من با ایشان ادامه دادم.

وزیر اسبق صنعت تاکید کرد: آقای رفسنجانی وفادار به مقام معظم رهبری بودند بنابراین چطور می‌شود ایشان را مورد هتاکی قرار داد؟

او در خصوص مهم‌ترین ویژگی آیت‌الله هاشمی گفت: ایشان برای مردم بسیار دلسوز بودند و به نظر من این موضوع، مقداری نقطه ضعف است. آقای هاشمی گاهی برای حل مسائل گریه می‌کردند. کسی که در این مقام است باید به منافع واقعی مردم و در راهی که می‌خواهد انتخاب کند، بیشتر فکر کند. البته گاهی احساسات باعث می‌شود انسان تصمیمات احساس گرایانه‌ای بگیرد و این به نظر من، نقطه ضعف ایشان بود یعنی خیلی احساساتی بودند.

هاشمی‌طبا مطرح کرد: خدمات آقای هاشمی فراموش نشدنی است. من با ایشان در یک مورد اختلاف نظر داشتم و تاریخ نشان داد حرف من در آن مورد درست بود ولی ایشان حسن نیت داشتند. البته مواردی هم بوده که بنده اشتباه کرده‌ام مثلا من در آن زمان مخالف مترو بودم اما ایشان موافق و الان متوجه می‌شوم حرف من غلط بوده است. اگر هاشمی نبود امروز مترویی نبود. یکی از اقداماتی که به نام ایشان ثبت شده مترو است. مهار آب‌ها و ایجاد سد، یکی از کارهای دیگر ایشان است. ما سد را خوب ساختیم اما درست از سد استفاده نکردیم مثلا اگر الان ما سد نداشتیم تهران هم آب نداشت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز