با موافقت نمایندگان؛

مسئولیت بیمه آزادگان و جانبازان به بنیاد شهید عودت داده شد

۱۳۹۷/۱۰/۱۹ - ۰۹:۴۲:۲۹
کد خبر: ۷۹۷۹۰۲
مسئولیت بیمه آزادگان و جانبازان به بنیاد شهید عودت داده شد
نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، با عودت مسئولیت بیمه آزادگان و جانبازان به بنیاد شهید موافقت کردند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، نمایندگان در نشست علنی امروز (چهارشنبه 19 دی) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح اصلاح ماده 13 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، با کلیات این طرح با 173 رأی موافق، 14 رأی مخالف و 7 رأی ممتنع از مجموع 216 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

گفتنی است در ادامه نمایندگان به بررسی ماده واحده این طرح پرداختند که بند (الف) ماده 13 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران که برای تصویب به بیش از دو سوم رأی نمایندگان نیاز داشت، را با 165 رأی موافق، 9 رأی مخالف و 10 رأی ممتنع از مجموع 213 نماینده حاضر در صحن به تصویب رساندند.

براساس بند الف اصلاح شده ماده 13 قانون مذکور؛ بعد از عبارت "هر ساله" عبارت "براساس تعداد و سرانه" و بعد از عبارت "بودجه سنواتی" عبارت "به صورت صددرصد تخصیص یافته" اضافه می شود و تبصره های 1 تا 4 آن حذف می شوند.

در ادامه نمایندگان به بررسی بند (ب) ماده واحده این طرح پراختند و آن را با 160 رأی موافق، 5 رأی مخالف و 4 رأی ممتنع از مجموع 210 نماینده حاضر در صحن به تصویب رساندند.

در بند (ب) اصلاح شده ماده 13 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران نیز آمده است؛ با اجرای حکم این ماده خدمات بهداشی و بیمه درمانی مکمل آزادگان، جانبازان، ایثارگران شاغل و غیرشاغل، بازنشسته و والدین، همسران و فرزندان شهدا و افراد تحت تکفل آنان، برعهده بنیاد شهید و امور ایثارگران است.

تعهدات دستگاه های اجرایی و بیمه های ذی ربط در این خصوص، از تاریخ 1 آبان 97 تا زمان تصویب این قانون و تا پایان سال 97 به بنیاد شهید و امور ایثارگران منتقل می شود.

اجرای احکام این ماده مانع ارائه خدمات بیمه درمانی تکمیلی توسط دستگاه های اجرایی ذی ربط به کارکنان شاغل موضوع این ماده نیست. این قانون از تاریخ تصویب لازم الاجرا می باشد.

گفتنی است محمدباقر نوبخت در تشریح موضع دولت پیرامون طرح اصلاح ماده (13) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران اظهار کرد: هدف از ارائه این طرح از سوی نمایندگان رفع مشکل بیمه تکمیلی خانواده ایثارگران است، اگر رفع این مشکل با چند اصلاح جزئی که در این طرح آمده میسر بود قطعاٌ دولت از این طرح استقبال می‌کرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه بیان کرد: در قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران دولت باید صد درصد هزینه‌های درمانی خانواده شاهد، ایثارگران و جانبازان را تأمین کند و هر ساله در قانون بودجه اعتبارات این امر لحاظ شود.

وی افزد: بر اساس تبصره (1) ماده (13) این قانون کلیه دستگاه‌های اجرایی موظف هستند که از محل اعتبارات خود نسبت به تأمین هزینه‌های بیمه تکمیلی ایثارگران اقدام کنند.

نوبخت گفت: ارائه خدمات بیمه تکمیلی به ایثارگران اگر از سوی هر دستگاهی به صورت مجزا انجام شود کیفیت ارائه خدمات بهتر خواهد بود زیرا بنا بر شرایط موجود، بنیاد شهید و امور ایثارگران به تنهایی نمی‌تواند خدمات مناسب را در این زمینه به خانواده ایثارگران ارائه کند

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز