عضو شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوای سه گانه:

نرخ ارز باید کماکان کاهشی باشد/ قیمت دلار تا پایان سال به کمتر از ۱۰ هزار تومان می رسد

۱۳۹۷/۱۰/۲۳ - ۱۴:۱۸:۰۳
کد خبر: ۷۹۹۵۵۱
نرخ ارز باید کماکان کاهشی باشد/ قیمت دلار تا پایان سال به کمتر از ۱۰ هزار تومان می رسد
عضو شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوای سه گانه با بیان اینکه با توجه به شرایط موجود در بازار و مدیریت بانک مرکزی، روند کاهشی نرخ ارز استمرار می یابد، گفت: بانک مرکزی با سیاست هایی که اتخاذ می کند می تواند تا پایان سال قیمت ارز را به زیر 10 هزار تومان برساند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا از خانه ملت، «محمدرضا پورابراهیمی داورانی»، عضو شورای عالی هماهنگی اقتصادی امروز- یکشنبه- با اشاره به افزایش قیمت ارز در روزهای اخیر، افزود: بازار ارز کشور در شرایط کنونی تحت مدیریت و اشراف کامل بانک مرکزی قرار دارد و این اشراف کمک کرده تا منابع و مصارف ارزی در کشور مدیریت شود.

وی با بیان اینکه در سال 97، منابع ناشی از فروش نفت تقریبا بیش از بودجه کشور در سال جاری بوده است، اظهار داشت: با توجه به تحقق منابع ارزی از نفت به واسطه فروش و افزایش قیمت طلای سیاه در ماه های ابتدایی سال، منابع ارزی در این بخش با یک شرایط خاصی روبرو است، از این رو دغدغه ای در این بخش وجود ندارد.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در ماه های اخیر با اقدامات بانک مرکزی و مصوبات شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوای سه گانه حجم زیادی ارز وارد کشور شده است.

پورابراهیمی با بیان اینکه ذخایر طلا که تا حدودی کاهش پیدا کرده بود به ذخایر قابل قبول تبدیل شده است، تاکید کرد: در حال حاضر نگران وضعیت بازار ارز نیستیم و پیش بینی این بوده که روند کاهشی ارز ادامه می یابد.

وی با اشاره به اینکه نوسانات بازار ارز در روزهای پایانی سال 2018 به دلیل تسویه حساب شرکت ها رخ داد، افزود: در طول روزهای اخیر بیشتر التهابات بازار ارز ناشی از عوامل خارجی است و به واقعیت های اقتصادی ایران ارتباطی ندارد.

وی ادامه داد: تحلیل ها حاکی از این است که نرخ ارز باید کماکان کاهشی باشد و آثار ناشی از آن باید در بهبود شرایط، تقویت و افزایش ارزش پول ملی تاثیر بگذارد.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه با توجه به شرایطی که در بازار وجود داشته و مدیریت بانک مرکزی روند کاهشی استمرار می یابد، تصریح کرد: با سیاست هایی که بانک مرکزی اتخاذ می کند، می تواند تا پایان سال قیمت ارز را به زیر 10 هزار تومان سوق دهد.

نظر شما