عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی:

بیش از ۵۰ درصد نسبت به گذشته با کمبود تولید خودرو مواجه هستیم/ خودرو ساز در زمان تعیین شده خودرو تحویل ندهد ۳۰درصد جریمه می شود

۱۳۹۷/۱۱/۱۲ - ۰۵:۱۶:۱۳
کد خبر: ۸۰۶۱۸۱
بیش از ۵۰ درصد نسبت به گذشته با کمبود تولید خودرو مواجه هستیم/ خودرو ساز در زمان تعیین شده خودرو تحویل ندهد ۳۰درصد جریمه می شود
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: بیش از 50 درصد نسبت به سال گذشته با کمبود تولید خودرو مواجه هستیم.

«حمید گرمابی»، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری برنا در خصوص مشکلاتی که در صنعت خودروسازی داریم با بیان اینکه امروزه خودرو به کالای ضروری زندگی تبدیل شده است، گفت: مشکلات بازار خودرو از تحریم های یک جانبه آمریکا علیه ما شروع شد و بر صنعت خودروسازی اثر گذاشت و تولید ما را کم کرد.

وی ادامه داد: برای خودروسازی قطعات متعددی لازم است و اگر خودروساز در تامین قطعات مشکل داشته باشد، نمی تواند خودرو را تولید و به موقع تحویل دهد.

گرمابی تاکید کرد: بیش از 50 درصد نسبت به سال گذشته با کمبود تولید خودرو مواجه هستیم. مهمترین موضوع این است که عرضه کمتر از تقاضاست. در شرایط فعلی مدیران خودروسازی ها باید مدیریت بحران داشته باشند.

وی افزود: علیرغم کمک هایی که دولت به صنعت خودروسازی می کند، این صنعت با کمبود نقدینگی، سرمایه در گردش و... مواجه است که منجر به بروز بی نظمی و رعایت نکردن قراردادها شده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: طی جلساتی که با وزیر صنعت، معدن و تجارت داشتیم بحث واردات خودرو را مطرح کردیم. طرح ساماندهی بازار خودرو در مجلس مطرح است که بند سوم آن  ذکر می کند تعرفه ها باید کاهش پیدا کرده و در مدت 5 ساله به 20درصد برسد که این بند حذف شد و مجددا به کمیسیون برگشته تا کارهای نهایی بر روی آن انجام شود.

وی تصریح کرد: دلیل ما از ذکر این بند، این بود که در شرایط فعلی امکان واردات خودرو بدون انتقال ارز وجود داشته باشد که با مخالفت مجلس روبرو شد.

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در کمیسیون صنایع و معادن اعضا بر این نظر هستند که واردات خودرو باید با شرایط آزاد شود. خودروسازان باید به زمانی که در قرارداد منعقد شده پایبند باشند و چنانچه خودرو را در تاریخی که معین کرده اند، تحویل ندهند علاوه بر آن 18 درصد سود سپرده مشتریان، 12 درصد جریمه  هم پرداخت کنند. در کل خودروسازان 30درصد باید جریمه پرداخت کرده و پول مشتری را پرداخت کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز