مسکو:

آمریکا به دنبال تکه‌تکه کردن سوریه است

۱۳۹۷/۱۱/۳۰ - ۱۳:۵۰:۳۷
کد خبر: ۸۱۴۶۳۴
آمریکا به دنبال تکه‌تکه کردن سوریه است
وزیر خارجه روسیه در نشست خبری امروز سهش نبه خود در مسکو درباره مسائل مختلفی از قبیل مواضع و اهداف امریکا در سوریه اظهارنظر کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در نشست خبری امروز خود تاکید کرد که واشنگتن به دنبال تکه تکه کردن سوریه و ایجاد یک شبه دولت در شرق فرات است.

بنا بر گزارش خبرگزاری «اینترفکس»، وزیر خارجه روسیه امروز در مسکو با انتقاد از مواضع واشنگتن در قبال سوریه تاکید کرد که آمریکا در تلاش برای تقسیم و تکه تکه کردن سوریه است.

سرگئی لاوروف در مخالفت با تحرکات آمریکایی‌ها در شمال شرق سوریه هم گفت که واشنگتن به دنبال ایجاد یک شبه دولت در شرق رودخانه فرات است.

اظهارنظر لاوروف در حالی صورت گرفته که از هفته گذشته مقام‌های آمریکایی شامل «دونالد ترامپ» در حال لفاظی‌ها درباره پایان عملیات ائتلاف واشنگتن در مقابله با داعش هستند.

وی همچنین از ادامه همکاری ارتش‌های روسیه و ترکیه به منظور اجرای توافقات مربوط به ممانعت از ظهور مجدد تهدید تروریستی در شمال سوریه و بازگرداندن کُردها خبر داد.

اظهارنظر وزیر خارجه روسیه درباره ادامه رایزنی‌ها و همکاری‌های مسکو با آنکارا در چارچوب توافقات آستانه بعد از اظهارات اخیر «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه از آمادگی کشورش برای حمله به شرق فرات خبر داد.

اردوغان گفته است: در خصوص حمله ارتش ترکیه به شرق فرات طرح های خود را تعیین کرده‌ایم. تمام آمادگی‌ها به انجام رسیده است. در مناطقی که چند سال پیش تروریست ها در آن حکمرانی می کردند اکنون آرامش حاکم شده است. اکنون نیز در آستانه یک حمله جدید هستیم. ان‌شاالله منطقه‌های امنی ایجاد خواهیم کرد».

مقام‌های ترکیه بارها ضمن انتقاد از روابط آمریکا با کُردهای سوری همپیمان خود در شمال این کشور و تحرکات آنها در شرق فرات، از تدارک آنکارا برای مقابله با «این گروه‌های تروریستی» خبر داده‌اند.

وزیر خارجه روسیه، در نشست خبری امروز سه شنبه درباره خروج نظامیان آمریکایی از سوریه هم اظهارنظر تازه‌ای کرد و گفت که این موضوع «تاثیرات مثبتی» در وضعیت منطقه خواهد داشت.

نظر شما