دادستان تهران خبر داد؛

احضار ۱۸۵۰ نفر در رابطه با پرونده‌های اخیر اقتصادی

۱۳۹۷/۱۲/۲۶ - ۰۸:۵۲:۰۸
کد خبر: ۸۲۴۹۷۰
احضار ۱۸۵۰ نفر در رابطه با پرونده‌های اخیر اقتصادی
دادستان تهران در برنامه پارکشهر رادیو تهران به سئوالات مطروحه در رابطه با پرونده‌های قضایی پاسخ داد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «عباس جعفری دولت آبادی»، دادستان تهران، با تبریک میلاد امام جواد (ع) در پاسخ به سئوالی در مورد محکومیت یکی از نمایندگان مجلس گفت: دادستانی تهران گزارش مبسوطی برای هیات نظارت مجلس ارسال کرد. پرونده جدید این فرد به دادگاه رفت و دادگاه در یک بخشی نپذیرفت و در بخشی پذیرفت ولی چون مرتبط با مسایل اخلاقی است و قطعی نیست و قابل اعتراض است اعلام آن اشکال دارد.

دادستان تهران ادامه داد: گزارش پرونده فعلی و پرونده‌های سابق را برای هیات نظارت مجلس ارسال کردیم و باید صبر کنیم تا حکم قطعی شود.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی براینکه مصونیتی که نمایندگان مجلس دارند آیا مانع از اجرای حکم در مورد این فرد خواهد شد، گفت: اساسا همه افراد در برابر قانون مساوی هستند ولی قانون اساسی در مورد نمایندگان مجلس هنگام ایراد نطق های در مجلس و رای دادن به اقدامات مصونیت قائل شده و نمی‌توانیم کسی را برای رایی که داده است تعقیب کنیم اما در مورد اینکه جرمی مرتکب شود هیچ مصونیتی وجود ندارد کمااینکه در مورد اخیر هم دادگاه به قضیه ورود کرد.

دادستان تهران در بخشی از اظهاراتش اعلام کرد: فروش اقلام اساسی مثل گوشت و مرغ و لبنیات مازاد بر قیمت‌های مصوب اگر به نحو کلان و انبوه باشد اخلال در نظام اقتصادی محسوب می‌شود.

جعفری دولت آبادی با اشاره به تشکیل کمیته مقابله با گرانفروشی گفت: در بخش نظارت به دستگاه ها کمک زیادی از سوی قوه قضاییه صورت گرفت.

دادستان تهران تاکید کرد: باید در مقابل اجرای تصمیمات محکم ایستاد.

وی با اشاره به استقرار کشیک نوروزی در ایام نوروز، آخرین وضعیت پرونده های رسیدگی شده در شعب ویژه را تشریح کرد و ادامه داد: امروز این شعب ویژه باعث شده که اقدامات بسیار خوبی ارائه کنیم و در این هشت ماهه گذشته، ١٨١ نفر بازداشتى داشتیم، ٨٤٩ نفر ممنوع الخروج شدند، ٢٤٤ فقره کیفرخواست صادر شده است.

وى ادامه داد: در حوزه کاغذ پنج پرونده، در مورد خودرو ٢٤ پرونده، در تلفن همراه ٤٢ پرونده، در پتروشیمى ٤٢ پرونده، گوشت هفت پرونده و در سکه سه پرونده و  همچنین تعدادی پرونده نیز در حوزه ارز تشکیل شده که جمع آن‌ها ۵۶۳ مورد است.

دادستان تهران در خصوص تعداد بازداشتى‌ها در پرونده هاى مذکور گفت: در خصوص گوشت چهار نفر، در خصوص ارز ٢٩ نفر، در پتروشیمى ١٨ نفر، در لاستیک چهار نفر که در مجموع 1850 نفر در این هشت ماه به دادستانی احضار شدند.

وی خاطرنشان کرد: تا امروز احکام 150 نفر اجرا شده است.

جعفری دولت آبادی در رابطه با آخرین وضعیت پرونده حادثه دانشگاه علوم تحقیقات بیان داشت: این پرونده منجر به صدور کیفرخواست شده است و باید منتظر رای دادگاه باشیم و چون هنوز در مرحله اتهام است از اعلام اسامی متهمان معذور هستیم.

نظر شما