۲۰ کشته و دهها زخمی بر اثر انفجار مین در دیرالزور سوریه

۱۳۹۷/۱۲/۲۶ - ۱۲:۵۰:۵۶
کد خبر: ۸۲۵۱۳۰
۲۰ کشته و دهها زخمی بر اثر انفجار مین در دیرالزور سوریه
​انفجار مین‌های باقی مانده از تروریست‌های داعش در استان دیرالزور در شرق سوریه منجر به کشته شدن 20 و زخمی شدن دهها تن شد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا؛ انفجار مین‌های به جا مانده از داعش در روستاهای سوریه برای چندمین بار در هفته‌های گذشته، جان دهها نفر را گرفت.

به نوشته خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) این مین در مسیر خودروی حامل دهها کارگر روستایی در منطقه «الشولا» در غرب استان دیرالزور منفجر شده است.

پایگاه محلی «الفرات بوست» نوشته است که کارگران در حال بازگشت از جمع‌آوری گیاه «دُمبل» در دشت‌های دیرالزور بودند و بر اثر انفجار مین ۱۶ تن کشته و ۳۱ تن دیگر زخمی شده‌اند. شبکه الحدث نیز در خبری از افزایش تعداد کشته‌ها به ۲۰ تن خبر داده است.

در هفته‌های اخیر که فصل چیدن گیاه «دمبل» در دشت‌های مرکزی و شمالی سوریه آغاز شده، بسیاری از شهروندان سوری در پی جمع‌آوری آن، در مسیر مین‌های به جا مانده از تروریست‌ها قرار گرفته‌ و کشته و زخمی شده‌اند. در ۲۴ فوریه گذشته بیش از ۲۰ تن از کارگرانی که برای جمع آوری این گیاه به دشت‌های منطقه «وادی العذیب» در استان حماه رفته بودند، بر اثر انفجار مین کشته شدند.

همچنین در مدت اخیر انفجارهای متعددی در استان‌های حماه، دیرالزور و حسکه به هنگام جمع‌آوری «دمبل» رخ داده و به نوشته پایگاه خبری عنب بلدی، موجب کشته شدن ۳۳ تن شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز