فعال سیاسی اصلاح‌طلب:

انتخابات ۹۸ حتما مشروط شود/ اصلاح‌طلبان با ابهام برای شرکت در انتخابات مواجه هستند

۱۳۹۸/۰۱/۲۷ - ۰۵:۰۶:۱۹
کد خبر: ۸۳۴۵۸۳
انتخابات ۹۸ حتما مشروط شود/ اصلاح‌طلبان با ابهام برای شرکت در انتخابات مواجه هستند
فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: مطالبات به گونه‌ای است که دیگر اصلاح‌طلبان نمی‌توانند تحت هرشرایطی دعوت به مشارکت کنند؛ بنابراین باید تحولاتی در عرصه‌های حکومتی و اجتماعی شکل بگیرد.

«عبدالله ناصری»، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی برنا، در خصوص «مشارکت مشروط» در انتخابات گفت: باتوجه به اتفاقات اخیر، اصلاح‌طلبان مقداری زیادی با ابهام برای شرکت در «انتخابات تحت هر شرایطی» روبه‌رو شدند و خیلی از اصلاح‌طلبان مانند گذشته فکر نمی‌کنند که باید تحت هر شرایطی در انتخابات مشارکت کرد حتی به صورت حداقلی. اگر چهره‌های شاخص اصلاح‌طلب در سال 94 حذف نمی‌شدند شاهد اتفاقات مهمی در عرصه قانون‌گذاری بودیم.

او بیان کرد: انتظارات جامعه بالا رفته و تغییر کرده و جامعه دیگر حاضر نیست که با مطالبات حداقلی، فراخوان مشارکت در  انتخابات را بشنود. اینکه مشارکت ِ انتخابات مشروط شود حداقل کاری است که اصلاح‌طلبان باید انجام دهند. انتخابات 98 حتما مشروط شود و شرایط را اعلام کنند. اگر انتخابات مجلس کاملا آزاد باشد و نظارت استصوابی چهره‌های پر تجربه قدرتمند سیاسی و اجرایی اصلاح‌طلبان را کنار نگذارد، این اتفاق می‌تواند، تحولاتی را در جامعه شکل دهد.

ناصری گفت: برخی از نخبگان به اصلاح‌طلبان انتقاد می‌کنند که به جای اینکه کنش‌گری در عرصه اجتماعی داشته باشند کنش‌گری در عرصه سیاسی و قدرت را دنبال می‌کنند. دولت اصلاحات 8سال و مجلس اصلاح‌طلب در دوره ششم اتفاقات بسیار مطلوبی را برای جامعه شکل داد اما به نظر می‌رسد، مطالبات به گونه‌ای است که دیگر اصلاح‌طلبان نمی‌توانند تحت هر شرایطی دعوت به مشارکت کنند؛ بنابراین باید تحولاتی در عرصه‌های حکومتی و اجتماعی شکل بگیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز