فعال سیاسی اصولگرا:

بعید است فردی به عنوان رئیس جریان اصولگرایی مطرح شود/ ائتلاف‌های انتخاباتی و سیاسی اصولگرایان فصلی و هیجانی است/ آقای ناطق نوری مقبولیت دارد اما حمایت همه اصولگریان را نه!

۱۳۹۸/۰۱/۲۸ - ۰۵:۰۹:۳۱
کد خبر: ۸۳۵۰۱۴
بعید است فردی به عنوان رئیس جریان اصولگرایی مطرح شود/ ائتلاف‌های انتخاباتی و سیاسی اصولگرایان فصلی و هیجانی است/ آقای ناطق نوری مقبولیت دارد اما حمایت همه اصولگریان را نه!
فعال سیاسی اصولگرا گفت: ائتلاف‌های سیاسی و انتخاباتی اصولگرایان به صورت فصلی و هیجانی بوده و بعید است فردی به عنوان رئیس جریان اصولگرایی مطرح شود.

«حسین کنعانی‌مقدم» فعال سیاسی اصولگرا، در مورد نحوه مدیریت و رهبری جریان اصولگرایی در دوران مختلف زمانی به خبرنگار سیاسی برنا گفت: به‌طور کلی اصولگرایان تاکنون سه مرحله را پشت سر گذاشته‌اند. یک مرحله حزب جمهوری اسلامی و شخصیتی چون شهید بهشتی، جریانات انقلابی و اصولگرایی را مدیریت می کردند. در یک دوره زمانی، بحث شیخوخیت مطرح شد و در این مرحله شخصیتی چون مرحوم آیت الله مهدوی کنی به لحاظ شخصیت‌شان مورد توجه و اعتماد قرار گرفت. در یک دوره زمانی دیگر نیز بنده با جامعه روحانیت مبارز، جامعه مدرسین و حوزه علمیه قم وارد همکاری شدم و  تقریبا نقش سیاستگذاری و نظارت را داشتم.

او در پاسخ به این سوال که در حال حاضر رهبری اصولگرایان برعهده کیست؟ عنوان کرد: در حال حاضر شرایط به سمت جامعه روحانیت مبارز حرکت می‌کند و به نوعی یک پیوند بین احزاب و روحانیت مبارز در حال شکل گیری است که قاعدتا این نوع مدیریت، مدیریت شخص‌گرا نیست که برای مثال فرد یا افراد خاصی، مسئولیت جریان اصولگرایی را برعهده داشته باشد. بنابراین در حال حاضر، کادر رهبری اصولگرایان به عنوان مهمترین بحثی بوده که اکنون در حال پیگیری است.

کنعانی‌مقدم در مورد برخی گمانه‌زنی‌ها در مورد گرایش اصولگرایان به آقای ناطق‌نوری نیز گفت: آقای ناطق‌نوری هم در جریان اصولگرایی و هم در جریان اصلاح طلبی و هم در میان مستقلین مقبولیت دارد اما به نظر نمی‌رسد بتواند حمایت همه جریانات اصولگرایی را به سمت خود جلب کند.

او در مورد اختلافات در زمینه شورای وحدت اصولگرایان که اخیرا با نام شورای وحدت راهبردی نیز  مطرح شده است، بیان کرد:  در حال حاضر اصولگراها 5 الی 6 گردهمایی و دورهمی، شوراها و مجموعه های مختلف را در جریان اصولگرایی دارند. تا زمانی که فقط بحث انتخابات مطرح است، ائتلاف های انتخاباتی، جریانات فصلی و هیجانی هستند که اگر بخواهیم به اصول جریان اصولگرایی دست پیدا کنیم باید در مورد یک ائتلاف سیاسی به جمع بندی مشترکی برسیم که قطعا هم به ساختار مشترک و کادر رهبری نیاز دارد. هم اینکه شرایط باید به سمتی حرکت کند که اصولگرایان بتوانند به  یک تصمیم مشترک و استراتژیک در بحث ها دست پیدا کنند.

این کارشناس امور سیاسی در مورد پاسخ به این سوال که آیا بحث رهبری شورایی در میان اصولگرایان مطرح است و اینکه در نزدیک انتخابات آیا این احتمال وجود دارد شخص خاصی، مدیریت این جریان را برعهده بگیرد یا خیر؟ تصریح کرد: در حال حاضر شخص خاصی مدنظر نیست و همه پیشنهادات در این راستا بوده است که کادر رهبری را تشکیل بدهیم و بتوانیم به صورت شورایی عمل کنیم. ممکن است در نزدیک انتخابات، نامزد انتخاباتی در بحث ریاست جمهوری و یا ریاست مجلس مطرح شود اما بعید به نظر می رسد فردی به عنوان رئیس جریان اصولگرایی مطرح شود.

نظر شما