نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در دیدار با استاندار خوزستان:

وحدت موجود در استان خوزستان باید حراست شود

۱۳۹۸/۰۱/۲۷ - ۱۹:۱۷:۲۷
کد خبر: ۸۳۵۰۸۰
وحدت موجود در استان خوزستان باید حراست شود
نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، عصر امروز در دیدار با استاندار خوزستان ضمن تقدیر از فعالیت های شبانه روزی مجموعه دستگاه های دولتی استان خوزستان در مدیریت و ساماندهی حوادث ناشی از وقوع سیل در مناطق مختلف این استان گفت: در کمک رسانی به سیل زدگان، حضور بدون چشم داشت اقشار مردم در کنار نیروهای خدمت‌رسان موثر، کارآمد و امیدآفرین بود، لیکن این حضور برای جبران خسارات وسیع مناطق سیل زده باید ادامه یابد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، حجت الاسلام و المسلمین معزی همکاری و تعاون دستگاه های اجرایی استان با جمعیت هلال احمر در جریان سیل اخیر استان خوزستان را قابل تقدیر دانست و تصریح کرد: همدلی و همیاری همه دستگاه‌ها از جمله استانداری، فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها، بخشداری‌ها و دهیاری‌‌ها نمونه ‌مدیریت موثر در اداره کشور است.


بیان مشکلات و کمبودهای سیل زدگان و تسریع در روند حل آنها مسئله دیگری بود که نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر یادآور شد و افزود: بازگشت به منازل مسکونی، جبران خسارات وارده به مزارع کشاورزی و فراهم نمودن شرایط کار برای گذران زندگی از مهمترین مسائلی است که از سوی سیل زدگان مطرح می شود.

حجت الاسلام والمسلمین معزی سپس با بیان اینکه زندگی مردم سیل زده در اردوگاه‌های اسکان اضطراری با توجه به گرمای بیش از حد هوا عملا غیر ممکن می‌شود خاطر نشان کرد: در نظر گرفتن مکان های مناسب تر که به وسایل سرمایشی تجهیز شده است از دیگر اقداماتی است که باید با قید فوریت صورت گیرد.

وی تقویت روحیه خودباوری و امید به آینده را نیازی اساسی برای مصیبت دیدگان سیل زده دانست و گفت: در شرایط کنونی که همه‌ زندگی سالیان فردی از بین رفته است، انجام این مهم نقش موثری در بازسازی و بهبود خسارات وارده ایفا خواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در همین زمینه ادامه داد: البته جمعیت هلال احمر با اعزام تیم های حمایت های روحی و روانی به مناطق سیل زده اقداماتی در این زمینه انجام داده است که باید تقویت شود.

در ابتدای این دیدار، دکتر شریعتی استاندار خوزستان با ابراز خرسندی از حضور نماینده رهبر معظم انقلاب در مناطق سیل زده و همچنین حمایت ها و فعالیت‌های شبانه روزی جمعیت هلال احمر برای تسکین آلام سیل زدگان استان، به ارائه گزارشی جامع از ابعاد مختلف واقعه در خوزستان و وضعیت کنونی استان پرداخت.

استاندار خوزستان با بیان اینکه بارندگی‌ها و سرازیر شدن آب ناشی از سیلاب های استان های همجوار در شش ماه گذشته به میزان بارندگی‌ها در یک سال این استان است افزود: برای هدایت و مهار سطح وسیع خسارات وارد آمده از سوی این میزان آب در استان نیازمند مدیریت هوشمندانه و مبتنی بر خرد جمعی و علم بودیم.

شریعتی با اشاره به فعالیت های بی‌دریغ تمامی دستگاه های خدمت‌رسان درمقابله با سیل از برنامه ریزی برای به وقوع پیوستن کمترین خسارات جانی و مالی در استان خبر داد و افزود: برای تحقق این مهم همت،همدلی، اتحاد و انسجام دستگاه های حاضر در میدان عملیات و مقابله با سیل بسیار حائز اهمیت بود که به لطف پروردگار محقق شد.

استاندار خوزستان به تقسیم کار و وظایف دستگاه های اجرایی در مناطق سیل زده اشاره کرد و افزود: بر همین اساس کلیه فعالیت های امدادی و توزیع اقلام معیشتی به صورت متمرکز به جمعیت هلال احمر اختصاص یافت که حقیقتا در این خصوص این نهاد مردمی با تمام توان و ظرفیت خود در خدمت مردم سیل زده استان است.

وی تصریح کرد: از سختی های کار مجموعه هلال احمر رساندن اقلام غذایی و بهداشتی به مردم بود چرا که بسیاری از ساکنین شهر و روستا با امتناع از زندگی در اردوگاه های اسکان اضطراری، در پشت بام های منازل آب گرفته‌ خود که در محاصره‌ کامل آب است زندگی می‌کنند

 

نظر شما