نگاهی به حاشیه سازی های یک سوژه جنجالی؛

سعید قاسمی کیست؟

۱۳۹۸/۰۱/۲۸ - ۱۱:۴۸:۳۲
کد خبر: ۸۳۵۳۲۳
سعید قاسمی یا به تعبیر درست تر "سید محمد قاسمی" این روزها باز به سوژه جنجالی برای رسانه ها تبدیل شده اما این سعید قاسمی کیست؟

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، سعید قاسمی مثل محمود احمدی نژاد در دانشگاه علم و صنعت تحصیل کرده و پیش از انقلاب عضو از فعالان سیاسی این دانشگاه بوده، پس از پیروزی انقلاب و با آغاز جنگ راهی جبهه می شود و به عضویت سپاه در می آید. از اعضای جدی انصار حزب الله است و البته بازنشسته سپاه پاسداران و مثل هم دانشگاهیش، محمود احمدی نژاد از مخالفان جدی آیت الله هاشمی رفسنجانی!

او به شدت مخالف پذیرش قطعنامه 598 و پایان جنگ ایران و عراق است و چندین بار علنا ان اقدام امام خمینی (ره) را که به زعم او تحت تاثیر هاشمی رفسنجانی بوده، زیر سوال برده است.

سعید قاسمی جنجال های عجیب و غریب کم ندارد، او یکبار مدعی شده بود اگر فائزه هاشمی محکوم و راهی زندان شود ریشش را از ته می تراشد، البته که فائزه هاشمی به زندان رفت ولی سعید قاسمی ریشش را نتراشید. ادعای کذب استخر فرح در ماجرای درگذشت آیت الله هاشمی هم اولین بار توسط او مطرح و بعدها این ادعا از طرف مسوولان تکذیب شد. استخری که او مدعی بود مدعی به فرح است پس از انقلاب و در زمان دولت سازندگی ساخته شده بود و مسوولان بسیاری از آن استفاده می کردند.

این روزها ادعای او در مورد حضورش با لباس هلال احمر در جنگ بوسنی حاشیه ساز شده و سپاه پاسداران و هلال احمر هر دو این ادعای کذب را تکذیب کرده اند، البته او هم در واکنش به این تکذیب ها همچنان بر نظرش اصرار کرده و مدعی شده نیروهای سازمان ملل هم جاسوسی می کنند. هلال احمر برای نجات مستضعفین است و ما برای دفاع از مستضعفیت به جنگ بوسنی رفته بودیم.

نظر شما