افشای تلاش سعودی ها برای تحقق معامله صهیونیستی قرن

۱۳۹۸/۰۲/۰۱ - ۱۲:۱۶:۲۹
کد خبر: ۸۳۶۶۲۰
یک عضو کمیته مرکزی فتح گفت، کشورهای عربستان، امارات و مصر فشارهای عظیم سیاسی و مالی را برای در تنگنا قرار دادن تشکیلات خودگردان و وادار کردن آن به پذیرش معامله قرن وارد می‌کنند.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا به نقل از فارس، یک عضو کمیته مرکزی فتح در کرانه باختری از فشار عظیم سعودی‌ها بر تشکیلات خودگردان برای پذیرش معاهده سیاسی تهیه شده توسط «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا خبر داد که در رسانه‌ها به نام معامله قرن شناخته شده است.

این عضو ارشد فتح در مصاحبه‌ای اختصاصی با وبگاه «الخلیج اونلاین» خبری گفت: «عربستان این فشارها را رهبری می‌کند تا تشکیلات خودگردان را وادار کند تعامل مثبت با معامله آمریکایی داشته و با آن مخالفت نکند آن هم در حالی که تنها چند هفته تا اعلام رسمی این طرح زمان باقی مانده است.»

وی افزود: «کشورهایی عربی و در راس آن عربستان، امارات و مصر اهمیت زیادی به معامله آمریکایی می‌دهند و به هر وسیله‌ای حتی گروکشی سیاسی و مالی تلاش می‌کنند فلسطینیان را وادار به پذیرش معامله قرن کنند به رغم همه خطراتی که برای مساله فلسطین داشته است.»

او اشاره کرد که فشار اعمال شده توسط کشورهای عربی به فلسطینی‌ها بسیار شبیه نقش دولت ترامپ است و با استفاده از گروکشی و فشار در همه جهات تلاش می‌کنند فلسطینی‌ها را در تنگنا قرار داده و آنها را مجبور به پذیرش معامله سیاسی مورد انتظار کنند.

این رهبر فتح تصریح کرد: «نقش اعراب در پرونده معامله قرن با وجود اینکه ادعای حمایت از مساله فلسطین می‌کنند از سر شکست و فریب خوردگی است و از همین رو رهبری فلسطین به هیچ کدام از فشارهای اعراب، آمریکا و حتی اسرائیل برای پذیرش معامله قرن پاسخ نمی‌دهد.»

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان روز یکشنبه (امروز) در نشست وزرای خارجه کشورهای عربی در قاهره از کشورهای عربی خواهد خواست به تعهدات خود برای تامین شبکه امنیت مالی در حمایت از تشکیلات خودگردان که به مبلغ ۱۰۰ میلیون دلار در ماه تخمین زده شده است پایبند باشند و کمک‌های فوری به آنها ارائه بدهند.

«جرد کوشنر»، مشاور و داماد رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه مدعی شد طرح کاخ سفید برای ایجاد «صلح» میان اسرائیل و طرف‌های فلسطینی آخر ماه رمضان اعلام خواهد شد. 

معامله قرن یا توافق نهایی، طرحی به پیشنهاد دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی و حمایت عربستان، برای پایان مناقشه اسرائیل با فلسطین و مقدمه‌ای برای عادی‌سازی روابط عربی اسرائیلی است.

در این طرح و مذاکرات بعدی، مسئله آوارگان با «وطن جایگزین» در خارج از فلسطین اشغالی حل و «حق بازگشت» آوارگان فلسطینی به کشورشان برای همیشه لغو می‌شود.

بر اساس این طرح دولت فلسطین در نوار غزه و صرفا در مناطق الف و ب و بخش‌هایی از منطقه ج کرانه باختری تشکیل و وضعیت نهایی قدس و بازگشت آوارگان به مذاکرات بعدی موکول می‌شود و در گام آخر، مذکرات «صلح» میان رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی به رهبری عربستان سعودی آغاز می‌شود.

نظر شما