رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

دولت تا پایان تیرماه لایحه اصلاح ساختار بودجه را به مجلس ارائه می‌دهد/ تدوین بودجه براساس کاهش هزینه‌ها و قطع وابستگی به نفت

۱۳۹۸/۰۲/۲۵ - ۰۵:۰۸:۰۳
کد خبر: ۸۴۵۹۱۷
دولت تا پایان تیرماه لایحه اصلاح ساختار بودجه را به مجلس ارائه می‌دهد/ تدوین بودجه براساس کاهش هزینه‌ها و قطع وابستگی به نفت
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد که موضوع اصلاح ساختار بودجه که توسط رهبر انقلاب مطرح شده است باید در قالب لایحه از جانب دولت به مجلس ارائه شود.

«محمدرضا پورابراهیمی»، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری برنا درباره موضوع مطرح شده توسط مقام معظم رهبری مبنی بر اصلاح ساختار بودجه، گفت: مجلس و دولت با پیروی از این رهنمود پیگیری این اصل را در دستور کار قرار داده اند.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان این که تا به امروز گزارشی در این خصوص به کمیسیون اقتصادی داده نشده است، افزود: دولت در پاسخ به پیگیری های ما مطرح کرد که این موضوع را  در دستور کار دارد و در حال تدوین گزارش در این خصوص است.

وی ادامه داد: با توجه به محتوای موضوع اصلاح ساختار بودجه باید این گزارش در قالب لایحه از جانب دولت به مجلس ارائه شود.

پورابراهیمی با اشاره به بازه زمانی 4 ماهه از زمان طرح این موضوع توسط رهبر انقلاب بیان کرد: دولت تا پایان تیر ماه لایحه اصلاح ساختار بودجه را به مجلس ارائه می دهد.

وی در خصوص مواردی که باید در خصوص اصلاح ساختار بودجه مدنظر باشد، گفت: چابک‌ سازی اداره کشور، صندوق‌ها و یارانه‌ها و تطبیق شرایط کلی با وضعیت سال های فعلی کشور باید در این اصلاح مدنظر قرار گیرد.

پور ابراهیمی همچنین بر لزوم توجه به مقوله معیشت در بودجه افزود: موضوعاتی از قبیل رسیدگی به وضعیت معیشتی مردم و پیگیری جدی موضوع اشتغال مورد تاکید معظم له بوده است.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس قطع وابستگی بودجه به درامدهای نفتی را از اولویت های ضروری در اصلاح ساختار بودجه خواند و گفت: با توجه به شرایط تحریم نفتی این اصلاح بسیار مهم و اولویت دار است.

به گزارش برنا علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی، بهمن ماه سال گذشته در هشتمین جلسه شورای اداری استان قم از دستور رهبری برای اصلاح ساختار بودجه‌ ریزی کشور در  چهار ماه آینده خبر داد و تأکید کرد که تدوین بودجه براساس کاهش هزینه‌ها و قطع وابستگی بودجه به نفت از موارد تأکیدی رهبر انقلاب است.

نظر شما