آغاز جنگ جدید ترامپ با چین با بهانه ای جدید

۱۳۹۸/۰۲/۲۶ - ۰۵:۳۰:۲۰
کد خبر: ۸۴۶۷۵۹
سخنگوی کاخ سفید از صدور فرمان اجرایی رئیس جمهوری آمریکا برای ممنوعیت تجارت تجهیزات مربوط به فناوری اطلاعات و ارتباطات خبر داد.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا به نقل از ایرنا، سارا هاکابی سندرز روز چهارشنبه با صدور بیانیه ای مطبوعاتی افزود: رئیس جمهوری ترامچ امروز فرمان اجرایی را امضا کرد که عنوان آن 'امنیت شبکه های عرضه کننده خدمات و تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات' است.
وی ادامه داد به عنوان بخشی از تعهد ترامپ به حفاظت از تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات و خدمات مردم ما این اقدام انجام شده است. 
سخنگوی کاخ سفید اضافه کرد: رئیس جمهوری روشن کرده است که هر کاری را برای ایمنی و رفاه مردم آمریکا انجام می دهند و آمریکا را در مقابل خصومت های خارجی محافظت می کند که فعالانه و فزاینده از آسیب پذیری های زیر ساخت های فناوری ارتباطی و اطلاعاتی و خدمات در آمریکا بهره برداری می کنند. 
سارا سندرز اظهار کرد: این دستور اجرایی برای اعلام شرایط اضطراری ملی به تهدیدها علیه فناوری ارتباطات و اطلاعات و خدمات در آمریکا توجه دارد و به وزارت تجارت اختیار می دهد که تجارت هر آنچه را که یک خطر غیرقابل قبول برای امنیت ملی ایالات متحده یا امنیت و ایمنی شهروندان آمریکا ایجاد می کند را ممنوع کند. 
در دستور اجرایی ترامپ آمده است: من دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا، توجه دارم که دشمنان خارجی به طور فزاینده ای از آسیب پذیری های فناوری اطلاعات و ارتباطات و خدمات بهره برداری می کنند.
وی افزود: آنها حجم اطلاعات مهمی را ذخیره و انتقال می دهند، اقتصاد دیجیتالی را تسهیل و حمایت و از زیرساخت ها و خدمات اضطراری حیاتی برای انجام اقدامات مخرب در زمینه سایبری از جمله جاسوسی اقتصادی و صنعتی علیه ایالات متحده و مردم آن استفاده می کنند.
از حدود 2 پیش، مساله امنیت سایبری و تهدیدهای مربوط به آن در نهادهای مختلف آمریکا مطرح بوده است به خصوص پس از آنکه بحث جنگ تجاری با چین به میان آمد، آمریکا بسیار تلاش کرد تا آن را به تکنولوژی های ارتباطی چین هم مرتبط سازد.
در این زمینه مدیر مالی شرکت 'هوآوی' در کانادا به اتهام نادیده گرفتن تحریم ها بازداشت شد و پس از آن، تهاجم لفظی علیه شرکت های ارتباطی چین شدت یافت به گونه ای که بارها از متحدان اروپایی خود هم خواستند تا استفاده از تجهیزات هوآوی و شبکه وایرلس نسل پنجم آن را ممنوع کنند.
از این رو، اگر چه ترامپ در دستور اجرایی خود نام کشور یا شرکت ارتباطی مشخصی را بیان نکرده است اما با توجه به برنامه ها و اظهارات پیشین وی و دیگر مقامات کاخ سفید، مقابله با چین در این عرصه نسبت به هر کشور دیگری بیشتر خودنمایی می کند.

نظر شما