کارشناس مسائل خاورمیانه:

آمریکا برای ماجراجویی جدید در منطقه آماده می‌شود!/ تحرکات آمریکا مشکوک است/ امیدوارم اتفاقی در منطقه رخ ندهد

۱۳۹۸/۰۲/۲۸ - ۰۵:۰۶:۳۹
کد خبر: ۸۴۶۸۶۱
آمریکا برای ماجراجویی جدید در منطقه آماده می‌شود!/ تحرکات آمریکا مشکوک است/ امیدوارم اتفاقی در منطقه رخ ندهد
کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: امیدواریم باتوجه به آگاهی عمیقی که رهبر معظم ایران به مسایل منطقه دارند اتفاقی در منطقه رخ ندهد.

«حسن هانی زاده»، کارشناس مسائل خاورمیانه، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی برنا، در خصوص "فراخواندن کارمندان غیرضروری آمریکا از عراق" گفت: خروج برخی از دیپلمات های امریکایی از بغداد و اربیل که ماموریت خیلی مهمی ندارند نشان دهنده این است که آمریکایی ها خود را برای یک ماجرایی جدید در منطقه آماده می کنند.

او ادامه داد: وقتی آمریکا دیپلمات های خود را از کشوری خارج می کند این به مفهوم وجود خطر برای دیپلمات های آن کشور است. با توجه به اینکه تاکنون آمریکایی ها خیلی در مورد عراق حساسیت نداشته اند خصوصا با وجود مشکلات امنیتی فراوان در یک دوره، به همین دلیل به نظر می رسد که یک سناریوی پیچیده ای پشت این مسئله است و احتمال ماجراجویی وجود دارد.

هانی زاده بیان کرد: باید دید که آمریکایی ها به چه دلیل و چرا این اقدام را انجام داده اند؟ آیا قصد انجام عملیات نظامی علیه طرف های دیگر را دارند؟ آیا احساس می کنند که ممکن است درگیری در خلیج فارس رخ بدهد؟ باید با دقت و هوشمندی تحرکات آمریکا رصد شود.

کارشناس مسایل خاورمیانه بیان کرد: با توجه به اعزام ناو هواپیمابر ابراهام لینکن و اعزام بیمارستان دریایی به خلیج فارس از سوی آمریکا به نظر می رسد آمریکا به دنبال ایجاد درگیری با ایران است؛ هر چند که رهبر معظم انقلاب اسلامی به قاطعیت اعلام کردند که جنگی صورت نمی گیرد اما تحرکات امریکا مشکوک است. اتفاقاتی که در فجیره در امارات و عربستان رخ داد، مقدمه یک ماجراجویی است. امیدواریم باتوجه به آگاهی عمیقی که رهبر معظم ایران به مسایل منطقه دارند اتفاقی در منطقه رخ ندهد. تیم ترامپ تیم ماجرایی است خصوصا بولتون و پمپئو که دو چهرهای افراطی هستند و سعی می کنند، ترامپ را به سمت یک در گیری با ایران سوق دهند.

نظر شما
نظرات
ناشناس
|
-
|
۰۵:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۸
0
0
فقط بولتون
افسار ترامپ دستش است
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز