ارسال پیام آیت الله سیستانی به رهبران عراق درباره ایران صحت ندارد

۱۳۹۸/۰۲/۲۶ - ۱۲:۲۶:۳۶
کد خبر: ۸۴۶۸۶۲
ارسال پیام آیت الله سیستانی به رهبران عراق درباره ایران صحت ندارد
ارسال پیام آیت الله سیستانی مرجعیت عالی عراق از طریق 'عبدالهادی الحکیم' به دولتمردان عراق از جمله در خصوص تنش میان ایران و آمریکا تکذیب شد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «عبد الهادی الحکیم»، از شخصیت های معروف عراقی و نماینده سابق نجف در پارلمان عراق، اخبار منتشر شده مبنی بر این که وی در دیدارهای هفته گذشته خود با روسای سه گانه عراق، حامل پیام مرجعیت عالی به رهبران عراق بوده را تکذیب کرد.

وی در صفحه فیسبوک خود نوشت که پیامی نداشته است و دیدارش با رئیس جمهوری، نخست وزیر و رئیس پارلمان عراق در بغداد، دیدارهایی شخصی و دیدارهای قبلش با آیت الله سیستانی و دیگر مراجع نجف نیز صرفا رمضانی بوده و هیچ ارتباطی با مسائل و تحولات سیاسی نداشته است.

پیشتر برخی رسانه های منطقه مدعی شده بودند آیت الله سیستانی از طریق الحکیم از روسای عراق خواسته در تنش میان ایران و آمریکا بیطرفی عراق را حفظ کنند.

یکی از این رسانه ها مدعی شده بود که از قول دو کارشناس ناشناس، مدعی شد که مرجعیت عالی عراق از طریق عبدالهادی الحکیم به روسای سه گانه عراق پیغام داده است که عراق را از دعوای ایران و آمریکا دور نگه دارند.

این رسانه همچنین مدعی شده بود که علت ارسال پیام محرمانه آیت الله سیستانی به رهبران عراق دلایل زیادی دارد از جمله این که او (نمی خواهد) طرفدار جبهه مقابل ایران جلوه کند.

نظر شما