وزیر صنعت،معدن و تجارت در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان تهران :

حفظ وضعیت تولید و اشتغال موجود اولویت اصلی سال ۹۸ است/ برای فعال کردن ظرفیت های خالی و توسعه واحدهای تولیدی برنامه ویژه داریم

۱۳۹۸/۰۲/۲۶ - ۱۹:۵۴:۲۰
کد خبر: ۸۴۶۹۸۸
حفظ وضعیت تولید و اشتغال موجود اولویت اصلی سال ۹۸ است/ برای فعال کردن ظرفیت های خالی و توسعه واحدهای تولیدی برنامه ویژه داریم
وزیر صنعت،معدن و تجارت گفت: حفظ وضعیت تولید و اشتغال موجود اولویت اول امسال است و فعال کردن ظرفیت های خالی واحدهای تولیدی و توسعه واحدهای تولیدی که امکان و پتانسیل توسعه را دارند، اولویتهای بعدی هستند.

به گزارش گروه سیاسی برنا، رضا رحمانی در پنجاه و یکمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان تهران که در شهرستان پاکدشت برگزار شد با بیان این مطلب،افزود: موضوع تعمیق ساخت داخل که مورد تاکید مقام معظم رهبری است را با جدیت دنبال می کنیم و هر کالایی که در داخل امکان ساخت دارد نباید وارد کشور شود.

وی با بیان اینکه در راستای حفظ وضعیت موجود، نباید واحدهای تولیدی تعطیل شوند، تصریح کرد: حتی واحدهایی که دارای بدهی به بانکها هستند،نباید تعطیل شوند.
وزیر صنعت،معدن و تجارت در ادامه بیان کرد : امسال سال متفاوتی از تمامی جهات است و این تغییر در نگاه و فکرمان نیز باید ایجاد شود تا اراده ها محکم تر شود.
رحمانی با اعلام اینکه در یک جنگ اقتصادی تمام عیار قرار داریم، گفت: این جنگ با جنگ نظامی متفاوت است و مختصات خاص خود را دارد.
وی در ادامه در این باره اضافه کرد : وقتی به عنوان نمونه یک واحد تولیدی ۴۰۰ نفر را تعدیل می کند، دشمن خاکریز ما را گرفته است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه همه ما رزمنده این جبهه هستیم و باید بسیج شویم،تصریح کرد : برگزاری جلسات زیاد، وقتمان را می گیرد و باید تا میتوانیم در شرایط کنونی جلسات را تعدیل کنیم. همچنین توجه بیش از حد به فضای مجازی و اخبار و شایعات نیز ما را از پرداختن به مسایل اصلی و کار کردن دور می کند.
رحمانی با اشاره به برخی مشکلات و مسایل مطرح شده در این جلسه،بیان کرد : کمبود برق واحدهای صنعتی، تامین سرمایه در گردش و نقدینگی و مالیات بر ارزش افزوده مسایل مهمی است که مطرح شد و باید سریعا در دستور کار قرار بگیرند.
وی با یادآوری اینکه در سال گذشته واردات ۱۳۳۹ قلم کالا ممنوع اعلام شد،گفت : سال گذشته به صورت میانگین ۲۲ درصد کاهش واردات داشتیم و فروردین ماه امسال نیز شخصا ۱۴۹ قلم کالا را به لیست اقلام دارای ممنوعیت وارداتی اضافه کردم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص بافت های صنعتی غیرمجاز گفت : سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران و بخصوص شرکت شهرکهای صنعتی تهران در این راستا پیگیری های خوبی داشتند.
رحمانی با اشاره به اینکه پاکدشت در حوزه گل و گیاه ظرفیتهای خوبی دارد،تصریح کرد : سازمان توسعه تجارت در این زمینه باید کمک کند و البته در حوزه بسته بندی جای کار بسیاری داریم.
وی با بیان اینکه در برخی حوزه ها مانند پوشاک و لوازم خانگی برنامه هایی برای خودکفایی و تعمیق ساخت داخل داریم،گفت : شهرک صنعتی پوشاک ظرفیت خوبی است و باید از هر ایده و طرحی در حوزه پوشاک حمایت کنیم.
وزیر صنعت،معدن و تجارت در پایان گفت : همه دستگاه های مرتبط باید با همدلی و همکاری پای کار بیایند و در یک سو و جهت جهت تحقق رونق تولید گام بردارند.
گفتنی است، پنجاه و یکمین جلسه ستاد اقتصاد مقاوتی استان تهران با حضور وزیر صنعت،معدن و تجارت امروز پنج شنبه در فرمانداری پاکدشت برگزار شد و در ان به بررسی مهمترین مشکلات توسعه ای استان پرداخته شد.
در این جلسه جمعی از مدیران شهرک های صنعتی مستقر در استان تهران مهمترین مشکلات این شهرک ها را بیان کردند که تامین زیرساختها از جمله آب و برق و موضوع مالیات بر ارزش افزوده از جمله آنها بود.

نظر شما