آمریکا برای اثبات خود مقابل ایران دست به دامن رسانه ها شد

۱۳۹۸/۰۳/۰۹ - ۰۲:۱۰:۳۱
کد خبر: ۸۵۲۳۹۷
آمریکا برای اثبات خود مقابل ایران دست به دامن رسانه ها شد
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در حالی که مدعی بود کارزار فشار حداکثری بر ایران کار می‌کند، تیتر دو رسانه آمریکایی را به عنوان شاهد ادعای خود به نمایش درآورد.

به گزارش گروه خبر سیاسی خبرگزاری برنا، مورگان اورتاگس در نشست خبری روز چهارشنبه خود گفت: کارزار فشار حداکثری آمریکا بر ایران را برای مواجهه با سیاست‌های خارجی مخرب ایران به عنوان دولت پیشرو در حمایت از تروریسم طراحی شده است و این کارزار کار می کند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تیتر خبرهای روزنامه‌های نیویورک تایمز که نوشته‌شده بود "متحدان ایران از تحریم‌های آمریکا احساس درد دارند" و واشنگتن پست مبنی بر اینکه " تحریم‌های ترامپ بر ایران، حزب الله را مورد ضربه قرار داد و به آن آسیب رساند" را به نمایش در آورد.

به نمایش درآوردن تیتر دو روزنامه به خوبی نشان داد که آمریکایی‌ها منابع اطلاعاتی لازم را برای ارزیابی‌های اقدامات خود ندارد و از این رو، دست به دامان خبرهای رسانه‌ای شده‌اند تا مؤثر بودن سیاست‌های خود را به نمایش بگذارند.

اورتاگس درباره احتمال مذاکره با ایران هم گفت: ما جنگ با ایران نمی‌خواهیم، ما تنش با این کشور را خواستار نیستیم. ما می‌خواهیم که ایران با توجه به ۱۲ شرایطی که پمپئو مطرح کرد به میز مذاکره باز گردد.

وی توقف آنچه که "حمایت از تروریسم در جهان" نامید و "رفتار همچون یک کشور معمولی" را خواسته آمریکا از ایران دانست و افزود: تا جایی که می دانم هیچ برنامه‌ای برای گفت و گو با آنها وجود ندارد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اظهار کرد: کارزار فشار حداکثری تا آمدن ایران به میز مذاکره و دست یافتن به یک توافق جامع که همه رفتارهای بدخواهانه آن را مورد توجه قرار دهد، ادامه خواهد داشت.
اورتاگس درباره سازوکار مالی طراحی شده از سوی اروپایی ها برای همکاری با ایران موسوم به اینستکس هم گفت: ما از هر اقدامی که بخواهد تحریم ها را تعلیق کند، خواه از طرف اروپایی ها باشد یا هرجای دیگری در جهان، حمایت نمی کنیم.
وی افزود: ما به طور روشن موضعی متفاوت نسبت به متحدان اروپایی خود در قبال برجام داریم. اما از دوستان و متحدان خود انتظار داریم تحریم های آمریکا را چه در قبال ایران، چه ونزوئلا یا کره شمالی به طور کامل اجرا کنند.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره احتمال تمدید معافیت خرید انرژی عراق از ایران گفت: وزیر خارجه هنوز در این باره تصمیم نگرفته است. می دانم که این مساله به واردات برق از ایران ارتباط دارد و نه خرید نفت. با این حال هنوز تصمیمی گرفته نشده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز