عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی مجلس:

حمل سلاح توسط مقامات پس از اتمام مجوز، مجازات حبس دارد/ با برخی مسئولین که سلاح خود را تحویل ندادند، برخورد شده است

۱۳۹۸/۰۳/۲۲ - ۰۵:۵۰:۴۷
کد خبر: ۸۵۵۸۹۲
حمل سلاح توسط مقامات پس از اتمام مجوز، مجازات حبس دارد/ با برخی مسئولین که سلاح خود را تحویل ندادند، برخورد شده است
عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی مجلس گفت: خودم به عنوان قاضی به موارد متعددی برخوردم که مسئولین سلاح داشتند و بعد از اتمام مسئولیت سلاح را تحویل نداده که با آنها برخورد صورت گرفته است.

«یحیی کمالی‌پور»، عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی برنا، در پاسخ به این سوال که «چرا برخی نمایندگان مجوز اخذ حمل اسلحه دارند» گفت: در کشور برخی مسئولین برابر با مقررات تبیین شده رده حفاظتی دارند و تا زمانی که در آن مسئولیت باشند، می‌توانند با رعایت قوانین و مقرارت مربوط به حمل سلاح، از سلاح استفاده کنند.

او در ادامه گفت: این افراد زمانی که از مسئولیت خود خارج شدند مجوزشان از درجه اعتبار ساقط می‌شود و باید سلاح خود را تحویل دهند. دستگاه‌های متولی که سلاح را در اختیار افراد واجد صلاحیت قرار می‌دهند باید حواس‌شان باشد، به محض اینکه صلاحیت فردی منتفی شد و از بین رفت اسلحه را تحویل گیرند و اگر فردی زمانی که موعد فعالیتش تمام شود و سلاح را تحویل ندهد، مرتکب حمل و نگهداری سلاح غیر مجاز شده و از نظر قانون مجازات بسته به نوع اسلحه، حبس برایش در نظر گرفته می‌شود. قانون مجازات این اقدام را پیش بینی کرده است.

کمالی‌پور بیان کرد: خودم به عنوان قاضی به موارد متعددی برخوردم که مسئولین سلاح داشتند و بعد از اتمام مسئولیت سلاح را تحویل نداده که با آنها برخورد صورت گرفته است.

او در خصوص حمل سلاح توسط نمایندگان گفت: نمایندگان چون رده حفاظتی دارند اسلحه می‌توانند همراه داشته باشند و پس از آن باید اسلحه را تحویل دهند.

نظر شما