گزارش ماس پس از سفر به تهران

۱۳۹۸/۰۳/۲۱ - ۰۹:۰۶:۲۷
کد خبر: ۸۵۶۶۰۵
گزارش ماس پس از سفر به تهران
وزیر امور خارجه آلمان، پس از بازگشت به آلمان در مورد نتایج سفر منطقه ای خود گفت: با توجه به گفتگوها در منطقه [خاورمیانه] هیچ کدام از طرف ها مایل به درگیری نظامی و تشدید تنش ها نیستند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری برنا، «هایکو ماس»، وزیر امور خارجه آلمان، پس از بازگشت به آلمان در مورد نتایج سفر منطقه ای خود گفت: با توجه به گفتگوها در منطقه [خاورمیانه] هیچ کدام از طرف ها مایل به درگیری نظامی و تشدید تنش ها نیستند. این اولین قدم بود. فردا به استکهلم سفر می کنم و آنجا با همتای ژاپنی خود دیدار می کنم. چهارشنبه نیز امریکایی ها را در جریان [نتایج سفر] قرار خواهیم داد.

وی افزود: امروز نمایندگان کانال پرداختی اینستکس نیز در تهران حضور داشتند. حدود ۶۰ نفر علاقه مند [نمایندگان شرکت ها] به مشارکت در این سیستم اعلام آمادگی کردند. امیدواریم طی هفته های آتی این کانال عملیاتی شود.

ماس اظهار کرد: من طی گفتگوهایی که در سایر کشورها داشتم، متوجه شدم که بی اعتمادی شدیدی در منطقه حاکم است. تنها مسئله عوامل خارجی نیستند. کشورها باید برخی مسائل را بین خودشان حل کنند. به طور مثال عراق پیشنهاد کنفرانس منطقه ای داد تا اختلافات بین شیعه و سنی یا ایران و عربستان آنجا مطرح و در مورد آن صحبت شود. این اتفاق آسان نیست و یک شبه نیز رخ نمی دهد. اما ما از بیرون می توانیم با گفتگو بر کاهش تنش ها تاثیرگذار باشیم و این سفر تا حدی این کار را انجام داد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز