وعده امیدوار کننده ماس: اینستکس اولین پرداختی هایش را انجام می دهد

۱۳۹۸/۰۳/۲۱ - ۱۷:۲۲:۳۵
کد خبر: ۸۵۷۰۰۶
وعده امیدوار کننده ماس: اینستکس اولین پرداختی هایش را انجام می دهد
وزیر خارجه آلمان در مصاحبه‌ای در یک رسانه آلمانی ابراز امیدواری کرد که اولین پرداخت‌ها در سیستم مالی اینستکس در هفته‌های آینده محقق شود.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا به نقل از تسنیم؛  "هایکو ماس"، وزیر امور خارجه آلمان در برنامه "تاگس تمن" تلویزیون آلمان بعد از پایان سفر خود به ایران تأکید کرد که تهران هیچ علاقه‌ای به یک جنگ ندارد.

هایکو ماس تأکید کرد که او تلاش خواهد کرد هیچ گونه تشدید تنش‌هایی در خاورمیانه به‌وجود نیاید چرا که این یک فاجعه خواهد بود.

وزیر امور خارجه آلمان در بخش دیگری از سخنانش تأکید کرد که حتی یک رویداد و یا یک حمله می‌تواند یک تنش و درگیری نظامی را ایجاد کند. وی همچنین اظهار داشت که در مذاکرات خود در بسیاری کشورهای منطقه متوجه شده است که همه می‌خواهند که این تنش‌ها منجر به یک جنگ نشود.

هایکو ماس این سفر منطقه‌ای خود را اولین گام نامیده گفت که وی امیدوار نیست که ایرانیان در آینده اورانیوم بیشتری را غنی‌سازی کنند.

وی با نگاهی به مسائل اقتصادی در تجارت‌های بین اروپا و ایران بر سیستم تبادل مالی اینستکس تأکید و ابراز امیدواری کرد که در هفته‌های آینده اولین پرداخت‌های مالی در این سیستم محقق شود.

وزیر امور خارجه آلمان همچنین بر این عقیده است که تلاش‌ها برای خلع سلاح هسته‌ای و عدم گسترش سلاح‌های اتمی در بحران قرار گرفته است. به‌گفته وی این وضعیت خطری برای صلح جهانی است.

نظر شما