مرتضی سرمدی با رییس کمیسیون امور خارجی پارلمان صربستان دیدار کرد

۱۳۹۸/۰۳/۲۲ - ۲۱:۴۳:۴۴
کد خبر: ۸۵۷۵۱۰
مرتضی سرمدی با رییس کمیسیون امور خارجی پارلمان صربستان دیدار کرد
رییس کمیسیون امور خارجی پارلمان صربستان و رییس گروه دوستی پارلمانی صربستان و ایران و نمایندگان چند حزب پارلمان، که به کشورمان سفر کرده اند، امروز با مرتضی سرمدی قائم مقام وزارت امور خارجه دیدار و در خصوص مناسبات دوجانبه، تحولات منطقه ای و بین المللی تبادل نظر قرار دادند..

به گزارش گروه سیاسی برنا، ژارکو ابرادوویچ رییس کمیسیون امور خارجی پارلمان صربستان و رییس گروه دوستی پارلمانی صربستان و ایران و نمایندگان چند حزب پارلمان، که به کشورمان سفر کرده اند، امروز با مرتضی سرمدی قائم مقام وزارت امور خارجه دیدار و در خصوص مناسبات دوجانبه، تحولات منطقه ای و بین اللملی تبادل نظر قرار دادند.

در این ملاقات رییس هیات پارلمانی صربستان با اشاره به جایگاه مهم ایران در غرب آسیا و گسترش روابط دوجانبه طی سالهای اخیر، بر علاقمندی کشورش جهت توسعه همه جانبه مناسبات دو کشور در کلیه عرصه های سیاسی و پارلمانی و نیز افزایش همکاریهای  اقتصادی و تجاری تاکید نمود. رییس گروه دوستی پارلمانی صربستان و ایران ضمن استقبال از همکاری های دو کشور در مجامع جهانی و دعوت از ایران برای شرکت در نشست IPU در صربستان در پاییز سال جاری، حضور فعال کشورمان در این نشست را خواستار شد.

قائم مقام وزارت امور خارجه کشورمان نیز با اشاره به سابقه روابط تاریخی و گسترش رایزنی های سیاسی و پارلمانی بین دو کشور طی سالهای اخیر، بر ضرورت افزایش همکاریهای متقابل در  بخش های اقتصادی و بازرگانی تاکید و آمادگی کشورمان را جهت رفع موانع و افزایش روابط تجاری اعلام کرد.

سرمدی همچنین سیاست یکجانبه گرایی در مناسبات بین المللی را تهدید جدی در عرصه نظام بین الملل دانست و بر ضرورت وحدت و یکپارچگی بیشتر کشورهای مستقل و آزادیخواه جهت مقابله با این سیاست خطرناک که صلح و امنیت بین المللی را به مخاطره انداخته است، تاکید کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز