بین وزرای دفاع و راه و شهرسازی به امضا رسید؛

بازنشستگان و کارکنان نیروهای مسلح خانه دار می‌شوند

۱۳۹۸/۰۴/۰۲ - ۰۸:۵۲:۲۳
کد خبر: ۸۶۱۳۱۷
بازنشستگان و کارکنان نیروهای مسلح خانه دار می‌شوند
تفاهم نامه همکاری بین وزارت دفاع و پشتیبانی ونیروهای مسلح و وزارت راه و شهرسازی با موضوع ساخت و تأمین100 هزار واحد مسکونی برای کارکنان و بازنشسگان نیروهای مسلح به امضاء رسید.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از وزارت دفاع، «امیر سرتیپ حاتمی»، وزیر دفاع، این تفاهم نامه را در راستای اجرای منویات فرماندهی معظم کل قوا و نیز سیاست های حمایتی دولت و همچنین اهمیت موضوع مسکن در اقتصاد خانواده و رونق تولید و اشتغال برشمرد و گفت: تمامی کارکنان و بازنشسگان نیروهای مسلح و سازمان ها، موسسات و شرکت های وابسته به نیروهای مسلح شامل این تفاهم نامه خواهند شد.

 وی مدت زمان اجرای این پروژه از سوی وزارت راه را 3 سال برشمرد و گفت: طرح های  کلی تری در نیروهای مسلح در قالب طرح حکمت برای خانه دار شدن نیروهای مسلح در دست اجرا داریم که بر اساس آن کارکنان در سن خدمت 15 سال بتوانند صاحب مسکن بشوند.

امیر سرتیپ حاتمی با بیان اینکه در حوزه ساخت مسکن شاهد اقدامات جدی هستیم گفت: مسکن یک دغدغه برای اقشار مختلف جامعه است. در نیروهای مسلح بنا به تدبیر فرمانده معظم کل قوا همه فرماندهان تلاش می کنندمسئله تأمین مسکن را حل کنند تا بتوانند به معیشت کارکنان کمک کنند.

وی با بیان اینکه در این تفاهم نامه  مجموعه نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و ستاد کل از  ظرفیت های خود در موضوع مسکن حداکثر استفاده را خواهند کرد  گفت:  بنیاد های تعاون در نیروهای مسلح مسئولیت ساخت مسکن را بر عهده دارند.

بر اساس این توافق نامه، شناسایی و معرفی کارکنان و بازنشستگان فاقد مسکن واجد شرایط به وزارت راه به عهده وزارتخانه دفاع خواهد بود و همچنین از ظرفیت های قرارگاه های سازندگی و شرکت های نیروهای مسلح و پیمانکاران دارای صلاحیت جهت مشارکت و ساخت به کار گرفته خواهد شد.

دراین تفاهم نامه مقرر شد تسهیلات بانکی ارزان قیمت، استفاده از منابع مالی در اختیار نیروهای مسلح، منابع مالی سازندگان و سرمایه گذاران، ایجاد خط اعتباری(LC)و ... به منظور روش های تأمین منابع مالی این پروژه در نظر گرفته شود.

نظر شما