آمریکا، انگلیس، عربستان و امارات خواستار راه حل دیپلماتیک درباره ایران شدند

۱۳۹۸/۰۴/۰۳ - ۲۰:۱۸:۵۱
کد خبر: ۸۶۲۲۳۴
آمریکا، انگلیس، عربستان و امارات خواستار راه حل دیپلماتیک درباره ایران شدند
آمریکا، انگلیس، عربستان و امارات در بیانیه مشترکی ضمن طرح اتهام های بی اساس و تکراری علیه ایران، بر راه حل دیپلماتیک در این باره تاکید کردند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، پادشاهی عربستان سعودی، امارات متحد عربی، انگلیس و آمریکا در این بیانیه مدعی نگرانی از تنش‌های فزاینده در منطقه و خطرهای ناشی از فعالیت ثبات زدایانه ایران علیه صلح وامنیت در یمن و در کل منطقه، از جمله حمله به نفتکش‌ها در فجیره در ۱۲ مه و در دریای عمان در ۱۳ ژوئن شدند.
این کشورها ضمن طرح این ادعاهای واهی افزودند: این حملات آبراه بین المللی را که همه ما برای کشتیرانی به آن متکی هستیم، تهدید می‌کند. کشتی‌ها و خدمه آن باید امکان عبور امن از آب‌های بین المللی را داشته باشند.
عربستان، امارات، انگلیس و آمریکا همچنین افزودند: ما از ایران می‌خواهیم هر اقدام دیگری را که ثبات منطقه‌ای را تهدید می‌کند، متوقف و بر راه حل دیپلماتیک برای کاهش تنش تاکید می‌کنیم.

این بیانیه همچنین با این ادعا که یمنی‌ها با سلاح‌های ساخته و تأمین شده توسط ایران حملات خود به عربستان را افزایش داده اند، حمله به فرودگاه ابهاء را محکوم کرده و ضمن اعلام حمایت کامل از سعودی‌ها، خواستار توقف فوری این حملات شدند.
حمایت کامل این کشورها از عربستان در حالی است که ریاض به همراه متحدان خود بیش از ۴ سال است که ملت یمن را با سلاح‌های آمریکایی و اروپایی درگیری جنگی خانمانسوز کرده است.
یمن از سال ۲۰۱۵ (فروردین ۹۴) و آغاز حملات ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان و امارات، وضع بحرانی و فاجعه آمیزی دارد؛ حملات بی امانی که در جریان آن ده‌ها هزار غیرنظامی کشته و صدها هزار نفر دیگر از جمله کودکان زخمی و آواره شده‌اند.

براساس گزارش صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف)، این جنگ علاوه بر کشته یا زخمی شدن شمار زیادی کودک، موجب آوارگی میلیون‌ها نفر از خانه و کاشانه شأن شده است.

جنگ خانمان سوز یمن همچنین گسترش بیماری‌های واگیردار و فقر و گرسنگی در یمن را تشدید کرده و تأسیسات زیربنایی در این کشور فقیر به کلی نابود شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز