انتقاد روسیه از مواضع سردرگم آمریکا در قبال تهران/ ادامه یاوه‌گویی‌های بی‌اساس آمریکا درباره ایران

۱۳۹۸/۰۴/۰۵ - ۲۱:۲۲:۰۳
کد خبر: ۸۶۳۳۰۶
انتقاد روسیه از مواضع سردرگم آمریکا در قبال تهران/ ادامه یاوه‌گویی‌های بی‌اساس آمریکا درباره ایران
نماینده دائم روسیه در سازمان ملل از آمریکا به‌خاطر فرستادن پیام‌های سردرگم در رابطه با ایران انتقاد کرد.

به گزارش گروه سیاسی برنا، «واسیلی نبنزیا» نماینده دائم روسیه در سازمان ملل، گفت مسکو از ایران می‌خواهد به توافق هسته‌ای وفادار باشد.

وی همچنین از آمریکا به‌خاطر فرستادن پیام‌های سردرگم در رابطه با ایران انتقاد کرد.

نبنزیا گفت: «ما حرف‌هایی درباره این می‌شنویم که کسی بنا ندارد دست به تغییر نظام در ایران بزند و همزمان تهدیدهایی درباره تحریم‌های جدید به گوش‌مان می‌خورد. از یک سو آمادگی برای گفت‌وگو با ایران مطرح می‌شود و از سوی دیگر از عز‌م‌شان برای افزایش حضور نظامی در منطقه سخن به میان می‌آید.»

وی در ادامه افزود: «چنین پیام‌هایی که حتی متخصصان رمزشناسی نیز از کشف آن عاجزند تنها می‌تواند وضعیت را به نقطه‌ای بی‌بازگشت برساند.»

«جاناتان کوهن»، معاون نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد، نیز در مدعایی بی‌اساس از شورای امنیت خواست تا تحریم‌ها علیه ایران را پس از حوادثی که در هفته‌های گذشته برای نفتکش‌ها در خلیج فارس و دریای عمان پیش آمده بازگرداند.

وی در این جله در سخنانی بی‌اساس عنوان کرد: «نمی‌خواهیم بنشینیم تا ایران به نفتکش‌ها در خلیج فارس حمله کند. تحریم‌ها باید بار دیگر اعمال شود.»

وی همچنین مدعی شد: «امیدوارم که شرکایمان در شورای امنیت از ما حمایت کنند. باید با تحریم جلوی رفتار ایران را بگیریم.»

کوهن در ادامه به بیانیه ایران برای عبور از سقف‌های برجامی مربوط به ذخائر اورانیوم اشاره کرد و مدعی شد: «اقدامات ایران بسیار مضر هستند و انزوای این کشور را بیشتر خواهد کرد.»

وی در ادامه سخنان بی‌اساس خود خطاب به شورای امنیت گفت: «آقای رئیس، سرپیچی ایران از قطعنامه شورای امنیت و رفتارهای بی‌پروای این کشور که تهدیدی علیه صلح و امنیت است نباید به نام حفظ یک توافق، کم‌اهمیت انگاشته شوند.»

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز