جلسه شورای حکام بدون نتیجه پایان یافت؛

آمریکا تحقیر شد/ فقط سه کشور با آمریکا همراهی کردند

۱۳۹۸/۰۴/۲۰ - ۰۷:۴۷:۳۰
کد خبر: ۸۶۹۳۲۳
آمریکا تحقیر شد/ فقط سه کشور با آمریکا همراهی کردند
کاظم غریب آبادی، سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان های بین المللی در وین، گفت: نشست ویژه شورای حکام بدون هیچ نتیجه ای برای آمریکا، پایان یافت.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، غریب آبادی در تشریح نشست فوق العاده شورای حکام، گفت: آمریکا به دنبال این بود که کشورهای دیگر، متقاضی نشست ویژه شورای حکام باشند، اما این درخواست واشنگتن با حمایت هیچ کشوری مواجه نشد.

نماینده دائم کشورمان در دفتر وین افزود: در این نشست نیز به جز آمریکا و سه متحد آن یعنی رژیم صهیونیستی، امارات متحده عربی و عربستان سعودی، سایر اعضای شورای حکام و آژانس بین المللی انرژی اتمی در حمایت از چندجانبه‌گرایی و حمایت از برجام و ضرورت حفظ آن به عنوان یکی از شاخص‌های مهم چندجانبه‌گرایی، صحبت کردند.

این کشورها متفق القول، خروج یکجانبه و غیرقانونی آمریکا از برجام را تقبیح و اظهار کردند که شورای حکام، مکان مناسبی برای بررسی موضوعات مربوط به اجرای برجام نیست؛ چرا که این قبیل موضوعات در زمره موضوعات پادمانی آژانس قرار نمی‌گیرند و باید در چارچوب ساز وکارهای مشخص خود یعنی کمیسیون مشترک برجام مد نظر و بررسی قرار گیرند.

غریب آبادی خاطرنشان کرد که نشست ویژه شورای حکام، شاهد انزوای ایالات متحده آمریکا بود؛ به گونه‌ای که هیچ نتیجه‌ای برای این کشور نداشت. آمریکا به دنبال این بود که در این مقطع از شورای حکام به عنوان یک ابزار سیاسی برای پیشبرد اهداف سیاسی خود علیه جمهوری اسلامی ایران استفاده کند که توفیقی نداشت.

وی تصریح کرد: این نشست، هیچگونه خروجی نیز به دنبال نداشت. در حالی که عموماً نشست‌های شورای حکام درخصوص بررسی گزارش های راستی‌آزمایی اجرای برجام همراه با جمع‌بندی رئیس شورای حکام از خلاصه اظهارات ارائه شده همراه می‌شوند، اما این نشست حتی فاقد این جمع‌بندی بود.

نظر شما