وزیر کشور در بجنورد:

امن‌ترین مناطق ما در عرض شمالی کشور است/ امنیت کشور در شرایط بسیار مطلوبی قرار دارد

۱۳۹۸/۰۴/۲۱ - ۱۲:۲۷:۴۹
کد خبر: ۸۶۹۷۰۶
امن‌ترین مناطق ما در عرض شمالی کشور است/ امنیت کشور در شرایط بسیار مطلوبی قرار دارد
وزیر کشور گفت: در مناطق شمالی هم ما مشکل خاصی نداریم و روابط ما با کشورهای همسایه بسیار خوب است به طوری که امن ترین مناطق ما در عرض شمالی کشور است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «عبدالرضا رحمانی فضلی»، وزیر کشور، صبح امروز در حاشیه افتتاح پاویون دولت فرودگاه بجنورد، در خصوص امنیت مناطق مرزی کشور گفت: هدف اصلی ما این است تا با انجام اقدامات مختلف در ابعاد مختلف، امنیت پایدارتر و عمیق تری را رقم بزنیم.

رحمانی فضلی با بیان این مطلب اظهار کرد: موضوع امنیت در کشور ما در شرایط بسیار مطلوبی قرار دارد. در غرب کشور استقرار مطلوب و مؤثر نیروها جهت کنترل همه مرز وجود دارد و بعلاوه تبادل و همکاری های مشترک با کشورهای همسایه از جمله ترکیه و عراق در این خصوص داریم.

وی با بیان اینکه مناطق غربی جزء مهم ترین مناطق کشور محسوب می شود، تصریح کرد: در برخی موارد عبورهای غیرقانونی صورت میگیرد که البته تحت رصد نیروهای ما قرار دارد و تا جایی که لازم باشد طبق قوانین بازدارندگی در کشور همجوار در مرز و با همکاری یکدیگر کار را برابر مقررات موجود دنبال  می کنیم.

رحمانی فضلی بیان کرد: در منطقه شرق نیز استقرار نیروها کاملتر شده است و امسال شورای عالی امنیت ملی و ستاد مرزی، اعتبار خوبی برای ایجاد تاسیسات و تجهیزات جهت کنترل مناطق مرزی در نظر گرفته است.

وی ادامه‌داد: بر همین مبنا، سالانه، بودجه ای اختصاص پیدا می‌کند که به خصوص در مناطق جنوب شرقی که حساس تر است، هزینه خواهیم کرد.

 وزیر کشور افزود: سایر مناطق ما مناطق مرزی دریایی است و این ماموریت از سوی شورای عالی امنیت ملی به سپاه پاسداران داده شده است که وارد موضوعات و مسایل حتی کنترل قاچاق کالا، ارز و مواد مخدر در مناطق دریایی بشوند و قدرت کنترل آن با همکاری بین نیروی انتظامی برقرار می‌شود.

رحمانی فضلی تصریح کرد: در مناطق شمالی هم ما مشکل خاصی نداریم و روابط ما با کشورهای همسایه بسیار خوب است به طوری که امن ترین مناطق ما در عرض شمالی کشور است.

وی افزود:  تلاش ما این است که امر امنیت در مناطق مرزی را به صورت پایدار ببینیم و بیشتر بر روی پدافند غیرعامل تکیه می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: شورای توسعه شرق و غرب کشور کارگروه ویژه مرز دارد که اصلی ترین کارش افزایش تولید، ایجاد امکانات و تجهیزات زیرساختی در مناطق مرزی است که در وزارت کشور بر روی این مساله اقدامات خیلی خوبی صورت گرفته است.

رحمانی فضلی افزود: کارگروه مذکور متشکل از تمام دستگاه‌های اجرایی کشور است که با همکاری خوب استاندار خراسان شمالی و نمایندگان مجلس توانستیم این استان را در کارگروه ویژه توسعه شرق و غرب قرار دهیم که قطعاً هم در بحث توسعه و زیرساخت ها و تجهیزات و منابع موثر خواهد بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز