جنجال توهین و فحاشی ترامپ در آمریکا

۱۳۹۸/۰۴/۲۶ - ۰۲:۳۷:۵۴
کد خبر: ۸۷۲۰۴۸
مواضع توهین آمیز رئیس جمهور آمریکا در خصوص چهار نماینده مخالف او در مجلس آمریکا نشان می دهد او برای پاسخ دادن به منتقدانش از هیچ روشی رویگردان نیست این اولین بار نیست که ترامپ با مخالفانش با زبان توهین سخن می گوید این روش او از ابتدای ریاست جمهوری تا به امروز بوده است.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا به نقل از ایرنا، توییت توهین آمیز دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در خصوص زنان رنگین پوست مجلس نمایندگان این کشور به دردسری جدید برای او تبدیل شده است.

روز گذشته ترامپ در پاسخ به انتقادات نماینده‌های جدیدالورود دموکرات در مسئله مهاجران در آمریکا در یک رشته توییت نوشت: «خیلی جالب است که می‌بینم نماینده‌های زن دموکرات که آنها اصالتاً از کشورهای دیگری به آمریکا آمده‌اند که اوضاع آنها فلاکت‌بار است، فاسدترین دولت‌ها و ناکارآمدترین آنها در جهان (اگر هنوز در آنجا چیزی به عنوان دولت باشد!) را دارد، حالا با صدای بلند و از روی خباثت، به مردم آمریکا، برترین و قوی‌ترین ملت روی زمین، می‌گویند که چطور باید دولت را اداره کنند؟ چرا آنها به کشورهای ورشکسته و جرم زده خودشان برنمی‌گردند تا اوضاع آنجا را درست کنند؟ بعد برگردند و به ما نشان دهند که چطور دولت خود را اداره کنیم. این کشورها به شدت به کمک شما نیاز دارند، باید سریعتر به آنجا سری بزنید! مطمئنم که نانسی پلوسی مقدمات سفر شما رو به سرعت انجام خواهد داد!»

این توییت بلافاصله واکنش شهردار نیویورک و نامزد انتخابات ۲۰۲۰ را به همراه داشت، بیل د بلاسیو در مصاحبه با سی‌ان‌ان گفت: «این یکی دیگر از تلاش‌های ترامپ است که با استفاده از ابزار مذهب، قومیت و اصالت می‌خواهد بین مردم تفرقه بوجود بیاورد تا کشوری متحد نداشته باشیم.»

هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه سابق آمریکا در واکنش به این اظهار نظر ترامپ در توییتر خود نوشت: «آنها اهل آمریکا هستند و فقط درباره یک چیز حق با تو است. اینکه دولت فعلی یک فاجعه کامل است.»

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نیز در پیامی توییتری نوشت: «وقتی دونالد ترامپ خطاب به چهار نفر از زنان عضو کنگره می‌گوید که به کشورهایشان بازگردند، او در واقع شعارش برای باعظمت کردن دوباره آمریکا علناً درباره سفید کردن دوباره آمریکاست. تنوع ما قدرت ماست و اتحاد ما توان ماست.»

منظور ترامپ از این توییت رشیده طالب، الحان عمر، آیانا پرسلی و الکساندر اوکازیو کورتز بود که به شدت نسبت به اقدامات او در مقابل مهاجران معترض هستند.

امروز خبر رسید که این چهار زن به این توییت ترامپ اعتراض کرده و خواستار استیضاح رییس جمهور آمریکا شده اند. این چهار زن در یک کنفرانس مطبوعاتی شرکت کردند، آیانا پریسلی این اقدامات ترامپ را وسیله ای برای منحرف کردن افکار عمومی دانست و گفت: «ترامپ می خواهد افکار عمومی را از فرهنگ فاسد و سنگ دل این دولت منحرف کند.»

الکساندریا اوکازیو کورتز نیز گفت که ترامپ می خواهد با این کار از بحث در مورد سیاست های خود جلوگیری کند.

ترامپ نیز ناچار شد واکنشی به این موضوع نشان دهد، او در جریان سخنرانی در کاخ سفید با فرار رو به جلو گفت: «اینها افرادی هستند که از کشور ما متنفرند. آنها از کشور ما نفرت دارند. فکر می‌کنم آنها به شدت نفرت دارند.»

اما این اولین بار نیست که دونالد ترامپ نسبت به زنان، مهاجران و رنگین پوستان واکنش های توهین آمیز از خود بروز می دهد.

ترامپ در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ در یکی از تجمع های انتخاباتی اش از واژه ای بسیار رکیک درباره هیلاری کلینتون استفاده کرد. این واژه به حدی رکیک بود که حتی رسانه های آمریکایی از بازپخش آن در گزارش های خود خودداری کردند. این سخنان ترامپ با واکنش بسیار شدید در داخل امریکا و میان چهره های شاخص جمهوری خواه روبرو شد، تا جایی که بحث کناره گیری او از انتخابات مطرح شد.

در دی ماه ۱۳۹۶ نیز سخنان توهین‌آمیز ترامپ درباره مهاجران برخی کشورها به آمریکا نیز با انتقادهای زیادی همراه شد. ترامپ در نشستی در کاخ سفید که با حضور نمایندگان دو حزب جمهوریخواه و دموکرات با اشاره به مهاجرانی که از هائیتی، السالوادور و بعضی از کشورهای آفریقایی به آمریکا مهاجرت کرده‌اند، گفت: «چرا این مردم از کشورهایی که چاله مستراح هستند را به اینجا راه می‌دهیم؟»

در همان زمان نمایندگان دموکرات کنگره آمریکا اعلام کردند که این سخنان ترامپ نشان می دهد که او نژادپرست است و طرح استیضاح ترامپ توسط آل گرین، نماینده دموکرات مطرح شد. در این طرح تاکید شده بود که ترامپ صلاحیت لازم را برای تصدی سمت ریاست جمهوری آمریکا نداشته و نمی‌تواند نماینده خوبی برای ارزش‌های ایالت متحده و احترام به اخلاق باشد.

این سخنان ترامپ با خشم کشورها و مقامات آفریقایی روبرو شد اتحادیه آفریقا اظهارات ترامپ را ناراحت کننده توصیف کرد و ۵۴ کشور آفریقایی از دونالد ترامپ خواستند به دلیل سخنان رکیکی که در مورد مهاجران آفریقایی تبار به زبان آورده است، عذرخواهی کند و سخن خود را در مورد کثافت خانه نامیدن برخی از کشورها پس بگیرد.

توهین های ترامپ حتی مقامات کشور های دیگر را نیز در امان نگذاشته است او در واکنش به افشای ایمیل‌های جنجالی سفیر بریتانیا در واشنگتن در رشته توییت‌هایی عصبانیت خود را از اظهارات کیم داراک سفیر بریتانیا در واشنگتن، ابراز کرد.

او به شدت به کیم داراک سفیر بریتانیا در لندن تاخت و او را فردی احمق توصیف کرد و نوشت: «من سفیر را نمی‌شناسم اما به من گفته‌اند که یک احمق به تمام معناست. به او بگویید ایالات متحده آمریکا هم‌اکنون بهترین اقتصاد و نیروی نظامی دنیا را دارد. با فاصله ای بسیار زیاد از دیگر کشورها. سفیر گیجی که انگلیس به ایالات متحده قالب کرده تحفه‌ای نیست که ما از او خوشمان بیاید، آدم بسیار احمقی است. او بهتر است با کشورش و نخست‌وزیر ترزا می درباره مذاکرات شکست‌خورده برگزیت صحبت کند و خیلی از انتقادات من از نحوه مدیریت آن ناراحت نباشد.»

او حتی در جریان خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا به ترزا می نیز توهین کرد و در توییتی در مورد او نوشت: «چه افتضاحی او و نمایندگانش به بار آورده‌اند؛ من به او اعلام کردم که این کار چگونه باید انجام شود اما او تصمیم گرفت جور دیگری عمل کند.»

ترامپ از ابتدا نشان داده که در مقابل منتقدانش به راحتی از ادبیات سخیف استفاده می کند. رئیس جمهور آمریکا را می توان فردی ضد زن و نژاد پرست دانست.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز