سخنگوی هیات رئیسه مجلس:

درخواست سلب عضویت علیرضا رحیمی هنوز به هیات رئیسه اعلام نشده است/ نمی‌دانم درخواست ۲۹ نفر پابرجاست یا خیر؟

۱۳۹۸/۰۵/۲۰ - ۰۵:۳۱:۱۸
کد خبر: ۸۸۲۸۸۲
درخواست سلب عضویت علیرضا رحیمی هنوز به هیات رئیسه اعلام نشده است/ نمی‌دانم درخواست ۲۹ نفر پابرجاست یا خیر؟
اسدالله عباسی درباره درخواست 29 نماینده مجلس برای سلب عضویت علیرضا رحیمی از هیات رئیسه، گفت: در این مورد هنوز چیزی به هیات رئیسه اعلام نشده است. این درخواست باید به هیات رئیسه بیاید و بعد هیات رئیسه درباره آن تصمیم گیری کند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا؛ دو هفته پیش «غلامرضا کاتب»، رئیس کمیسیون تدوین آئین‌نامه داخلی مجلس، در جمع خبرنگاران در خصوص "سلب عضویت علیرضا رحیمی از هیات رئیسه" گفت: «در حال حاضر 29 نفر از نمایندگان مجلس در رابطه با سوال آقای علیرضا رحیمی از وزیر دفاع، تقاضای سلب عضویت ایشان از هیات رییسه را دادند. مطابق آیین نامه اگر 25 نفر از نمایندگان تقاضا کنند که هر یک از اعضای هیات رییسه به وظایف خود عمل نکرده و باید سلب شوند، طبق قانون در مدت 3روز وقت است که هیاتی در این خصوص تشکیل داده شود.»

«اسدالله عباسی»، سخنگوی هیات رئیسه مجلس، در گفتگو با خبرنگار سیاسی برنا، در این‌باره گفت: در این مورد هنوز چیزی به هیات رئیسه اعلام نشده است. این درخواست باید به هیات رئیسه بیاید و بعد هیات رئیسه درباره آن تصمیم‌گیری کند.

وی در خصوص تشکیل هیاتی مرکب از اعضای کمیسیون‌های تخصصی، اعضای کمیسیون تدوین آیین نامه و سه نفر از امضاءکنندگان اظهار کرد: کمیته مستقیما تشکیل نمی‌شود وقتی که هر کدام از نماینده‌ها بر ادامه درخواست‌شان اصرار داشته باشند، درخواست آنها در هیات رئیسه مطرح می‌شود. هیات رئیسه مصوب می‌کند در کمیته نظارت بر رفتار نمایندگان بررسی شود. هنوز چیزی دریافت نشده که درباره آن تصمیم‌گیری کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا درخواست این بیست و نه نماینده همچنان پا برجاست؟ گفت: به ما چیزی اعلام نکرده اند.

نظر شما