محسنی اژه‌ای:

سازمان بازرسی مسئول نظارت بر اجرای مصوبه عفاف و حجاب است

۱۳۹۸/۰۵/۲۰ - ۱۰:۵۲:۵۲
کد خبر: ۸۸۳۴۲۳
سازمان بازرسی مسئول نظارت بر اجرای مصوبه عفاف و حجاب است
معاون اول قوه قضاییه گفت: سازمان بازرسی کل کشور مسئول نظارت بر اجرای مصوبه عفاف و حجاب از سوی دستگاه‌های مسئول است.

به گزارش گروه سیاسی برنا، حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای در حاشیه تودیع و معارفه رییس دانشگاه علوم قضایی در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که دستگاه‌های مختلفی در اجرای قانون عفاف و حجاب مسئولیت دارند آیا قوه قضاییه به کم کاری برخی دستگاه‌ها در اجرای این قانون ورود پیدا می‌کند؟ گفت: یکی از ناهنجاری‌های موجود در جامعه بی حجابی و ناهنجاری‌های ناشی از آن است و دشمن از آن سوء استفاده می‌کند. لذا به تمام مردم توصیه می‌کنم که خودشان مسائل را رعایت کنند و و آلت دست دشمن قرار نگیرند.

وی گفت: مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی به منزله قانون است و دستگاه‌هایی که مخاطب این قانون هستند و وظایفی برای آنها تعیین شده است، ملزم به اجرای قانون هستند، لذا سازمان بازرسی کل کشور مسئولیت دارد عملکرد تمام دستگاه‌هایی که مخاطب مصوبه عفاف و حجاب -که به منزله قانون است- هستند را بررسی کند و اگر کوتاهی رخ داده باشد ورود پیدا کند.

محسنی اژه‌ای با بیان اینکه قوه قضاییه هم در اجرای مصوبه عفاف و حجاب مسئولیت دارد، گفت: امیدواریم تمام دستگاه‌ها به وظایف خود عمل کنند و بازرسی کل کشور هم نسبت به اجرای این مصوبه نظارت کند و اگر دستگاهی کوتاهی کرده باشد اولا تذکر دهد و در مراحل بعدی به قوه قضاییه معرفی کند.

وی افزود: به دلیل اینکه دستگاه‌های مختلفی در اجرای این مصوبه نقش دارند ممکن است برخی دستگاه‌ها به تمام وظایف خود عمل نکرده باشند که این کوتاهی ممکن است در امر پیشگیری، تبلیغ و یا برخورد باشد.

محسنی اژه‌ای ادامه داد: وزارت کشور، وزارت ارشاد، قوه قضاییه، سازمان تبلیغات اسلامی و صدا و سیما هر کدام وظایفی دارند که ممکن است هر کدام به وظایف خود به طور کامل عمل نکرده باشند و اگر آنها وظایف خود را عمل کرده بودند شاید امروز مشکلات موجود وجود نداشت و یا کمتر بود.

وی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود ختم رسیدگی به پرونده عراقچی اعلام شده است و سالار آقا خان یکی از متهمان پرونده به ترکیه فرار کرده است؟ گفت: پاسخ به سوالات مرتبط با پرونده‌ها با سخنگوی قوه قضاییه است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز