رئیس فراکسیون زنان در مجلس:

اصحاب رسانه از نداشتن امنیت شغلی رنج می برند/ رسانه ملی از عارف یک بار هم دعوت نکرده که گزارش عملکرد ارائه دهد/ درخصوص حضور ۳۰ درصدی زنان از وزرا گزارش خواسته ایم

۱۳۹۸/۰۵/۲۳ - ۱۹:۴۸:۴۴
کد خبر: ۸۸۴۹۶۱
اصحاب رسانه از نداشتن امنیت شغلی رنج می برند/ رسانه ملی از عارف یک بار هم دعوت نکرده که گزارش عملکرد ارائه دهد/ درخصوص حضور ۳۰ درصدی زنان از وزرا گزارش خواسته ایم
رئیس فراکسیون زنان در مجلس گفت: یکی از مهم‌ترین مطالبات فراکسیون زنان امنیت شغلی و موضوع بیمه خبرنگاران است و در همین خصوص یکشنبه آینده میزبان وزیر کار، رییس سازمان تامین اجتماعی و رییس سازمان بهزیستی هستیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، "فریده اولاد قباد"، رئیس فراکسیون زنان در مجلس، در نشست صمیمی با خبرنگاران و ضمن تقدیر از آنها بیان کرد: خبرنگاران صدای رسای ملت و مردم هستند، خبرنگار واقعیت های جامعه را منعکس و آگاهی رسانی می کند. رسانه‌ها و خبرنگاران مسائل و دغدغه های مردم را پیگیری می کنند، برای مقام خبرنگار احترام ویژه ای قائل هستیم. اصحاب رسانه از نداشتن امنیت شغلی و موضوع بیمه هایشان رنج می برند و این موضوع جزو دغدغه‌های انها است. 

او در ادامه بیان کرد: یکی از  مهم‌ترین مطالبات فراکسیون زنان امنیت شغلی و موضوع بیمه خبرنگاران است و در همین خصوص یکشنبه آینده میزبان وزیر کار، رییس سازمان تامین اجتماعی و رییس سازمان بهزیستی هستیم. تا به امروز خبرنگاری برای کار شخصی به من رجوع نکرده زیرا همیشه دغدغه آنها منافع ملی و مصالح عمومی است. 

عضو کمیسیون آموزش مجلس بیان کرد: مسئولین باید موضوع امنیت شغلی خبرنگاران را رسیدگی کنند و در اولویت کار خود قرار دهند و توجه ویژه‌ای به آن داشته باشند. 

نماینده مردم تهران گفت: از آنجایی که در کمیسیون آموزش مجلس حضور دارم همیشه تلاشم بر این بوده که وضعیت آموزشی روز به روز شرایط بهتری را داشته باشد، زیرا مهم ترین نقش در جامعه را دارد. رایگان شدن آب و برق و گاز مدارس دولتی  از طرح هایی بود که آن را دنبال کردم و خدا را شکر منجر به نتیجه هم شد. به عنوان کسی که مدیریت مدرسه را بر عهده داشتم از نزدیک این دغدغه ها را شاهد بودم. نسبت به اتفاقاتی که در مدارس برای دانش آموزان رخ می دهد مسئولیت داریم و  در خصوص آموزش دانش‌آموزان باید پاسخگوی خانواده‌های‌شان باشیم.

او در خصوص عملکرد فراکسیون زنان گفت: نظارت بر حسن اجرای برنامه ششم توسعه یکی از مهمترین کارهایی بود که در فراکسیون زنان در یک سال گذشته به انجام رسیده است. فراکسیون زنان از وزرا خواسته در خصوص حضور ۳۰ درصدی زنان که وعده رییس‌جمهور بود گزارش دهند. امیدواریم به کارگیری زنان در دولت  روحانی ادامه پیدا کند. برای اینکه  روحانی در کابینه شان از وزیر زن استفاده کند ۱۵۰ امضا جمع کردیم اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد. در استیضاح هایی که انجام شد ۱۷ نفر نامه ای را امضا  و از رییس جمهور خواستیم برای وزارت از حضور بانوان استفاده کند که نشد. اخیرا هم برای وزارت آموزش و پرورش کتبا و شفاهاً به دولت مطرح کرده ایم و دولت از آنها رزومه خواسته است.

اولاد قباد گفت: به دنبال مطرح کردن طرحی هستم که پیرو آن فقط مراکز آموزشی از واژه مدرسه برای شان استفاده شود نه برای کلاس های رقص و غیره.  قرار است این طرح در دستور کار قرار گیرد. با فعالیت‌های آنها کاری نداریم اما اگر می خواهند اسم مدرسه را در مراکز آموزشی خود بگذارند باید تحت نظارت وزارت آموزش و پرورش قرار  بگیرند. فراکسیون زنان رویکردش نظارت است. طرح فسخ نکاح هم یکی دیگر از طرح هایی است که در حال پیگیری است.

رییس فراکسیون زنان گفت: در ۱۴۰۰ با وجود نیروهای بازنشسته در بین معلمان با کمبود معلم مواجه هستیم. ما حتی در خصوص قرآن و یا ورزش مربی متخصص نداریم. همین طور کمبود شدید مشاور در مدارس داریم. به ۴۰ هزار نیروی مشاور نیاز داریم اما ۱۲ هزار مشاور داریم بنابراین بچه ها چگونه استعداد یابی شوند. بهتر است که افراد دلسوز و دغدغه‌مند برروی کار بیایند نه کسانی که به فکر جیب خود هستند. 

او در خصوص انتقاد ها به فراکسیون امید گفت: در خصوص فراکسیون امید انتقاد های بی رحمانه مطرح می شود. لیست امید در هر جا نیاز بوده ورود کرده است. اما رسانه ملی از عارف یک بار هم دعوت نکرده که گزارش عملکرد ارائه  بدهد. 

او در پایان در خصوص نشست فراکسیون زنان با وزیر ورزش گفت: ورزش حرفه ای برای بانوان ردیف بودجه ندارد این موضوع را از آقای سلطانی فر خواستار بودیم. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز