وزیر امور اقتصادی و دارایی:

خصوصی‌سازی باید به افزایش کارآیی اقتصادی منجر شود

۱۳۹۸/۰۵/۲۴ - ۲۱:۰۱:۲۳
کد خبر: ۸۸۵۲۳۳
وزیر اقتصاد گفت: چگونگی واگذاری سرمایه ها و دارایی ها از خود خصوصی سازی مهمتر است و باید این نکته مهم را همواره مد نظر قرار داد.

به گزارش گروه سیاسی برنا، فرهاد دژپسند روز پنجشنبه در نشست علمی مسائل اقتصادی کلان کشور در دانشگاه اصفهان افزود: خصوصی سازی باید در راستای افزایش کارآیی اقتصادی شکل بگیرد و این به معنای چوب حراج زدن به دارایی ها نیست.

او گفت: چگونگی واگذاری سرمایه ها و دارایی ها از خود خصوصی سازی مهمتر است و باید این نکته مهم را همواره مد نظر قرار داد.

دژپسند مطرح کرد: مولدسازی دارایی ها باید به گونه ای باشد که بتوان آن را برای حل معضلات و مشکلات اقتصادی خرج کرد.

وی افزود: در شرایط کنونی کشور باید بیش از گذشته از اندیشه و نظرات متخصصان اقتصادی و مدیریت بهره گیری کرد و بر همین اساس  ۱۰ هسته مشاوره اندیشه ورز در تهران متشکل از ۲۰۰ صاحب نظر شکل گرفته تا بتوان موضوعات اقتصادی را تجزیه و تحلیل کرد.

وزبر اقتصاد گفت: شبکه تحلیل گران جوان اقتصادی متشکل از صاحب نظران جوان در رشته های مدیریت، حسابداری، اقتصاد و رشته هایی از این دست برای ایده پردازی و مشاوره تشکیل شده است.

او بیان کرد: وضعیت فعلی اقتصادی در ایران آزمونی برای اقتصاددانان بشمار می رود، هر نظریه پرداز اقتصادی می تواند نسخه ای برای برون رفت از این شرایط ارائه کند و ما در وزارتخانه آماده دریافت تمامی نظرات و پیشنهادات کارشناسان امر هستیم.

او گفت: مولدسازی دارایی های دولت در هر استان باید صرف پیشرفت همان منطقه شود، در این خصوص می توان واگذاری ها را به صورت اجاره به شرط تملیک یا واگذاری مدیریت پیش برد.

 

نظر شما