سیدعباس موسوی:

برای آزادی کشتی متخلف انگلیسی باید منتظر حکم دادگاه باشیم/ احتمال سفر روحانی به فرانسه وجود دارد/ خبر واگذاری چابهار مغرضانه و زرد است

۱۳۹۸/۰۵/۲۸ - ۱۰:۰۵:۱۳
کد خبر: ۸۸۶۷۴۲
برای آزادی کشتی متخلف انگلیسی باید منتظر حکم دادگاه باشیم/ احتمال سفر روحانی به فرانسه وجود دارد/ خبر واگذاری چابهار مغرضانه و زرد است
سخنگوی وزارت خارجه گفت: ارتباطی میان توقیف کشتی متخلف انگلیسی و توقیف نفتکش ایرانی وجود ندارد/باید ببینیم دادگاه چه حکمی می دهد

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، سیدعباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه دوشنبه ۲۸ مردادماه در نشست خبری خود اعلام کرد: برای آزادی کشتی متخلف انگلیسی باید منتظر حکم دادگاه باشیم، چون چند تخلف داشته است و لذا باید دید دادگاه چه حکمی صادر می‌کند. ایران از ابتدا اعلام کرده بود که ارتباطی میان کشتی توقیف‌شده بریتانیایی با کشتی گریس-۱ وجود ندارد.

وی در خصوص کشتی آدریان اظهار داشت: ایران از طریق مجاری رسمی خود به ویژه سفارت سوئیس در تهران، هشدارهای لازم را در مورد بحث کشتی "آدریان دریا" به آمریکا داده است.

موسوی با بیان اینکه ایران همواره از برقراری صلح در منطقه و گفت‌وگوهای درون‌منطقه‌ای حمایت می‌کند، بیان داشت: کشورهای فرامنطقه‌ای باید به حاکمیت ملی در افغانستان مقیّد باشند زیرا بی توجهی به این امر تنش‌ها را بیشتر کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه در خصوص گام سوم کاهش تعهدها بیان داشت: گام سوم کاهش تعهدات برجامی، متناسب با شرایط ایران و کشورهای عضو برجام در دست بررسی است.

موسوی همچنین درباره سفرهای آینده رئیس‌جمهوری اعلام کرد: احتمال سفر آقای روحانی به فرانسه وجود دارد که اگر قطعی شد اعلام می کنیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه  با اشاره به سفرهای اخیر ظریف به قطر، کویت و ۳ کشور اسکاندیناوی تصریح کرد که وزیر امور خارجه ایران هفته آینده سفر آسیایی خواهد داشت.

وی ضمن بیان اینکه تحریم ظریف، یک تحریم بی‌مبنا و بدعت در عرصه بین‌المللی است، گفت: احتمال دارد آقای ظریف سفر کوتاه به پاریس داشته باشند که در صورت نهایی شدن، اطلاع می‌دهیم.  

موسوی افزود: کشورهای مختلفی در قالب‌های مختلف و با اهداف مختلف سعی کردند به کاهش تنش در منطقه کمک کنند. ایران قبول کرده صحبت‌ها را بشنود.

سخنگوی وزارت خارجه در خصوص دخالت‌ها در منطقه خاورمیانه هشدار داد: اقدامات خطرناکی هم وجود دارد که نسبت به آنها هشدار داده و دهیم و می‌گوییم برخی کشورها به دنبال ائتلاف‌سازی‌هایی که موجب افزایش بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه استراتژیک خاورمیانه می‌شود، نروند.  

وی خبر واگذاری چابهار را مغرضانه و زرد دانست.

خبر در حال تکمیل است

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز