سخنگوی دولت:

رجایی و باهنر علیه هیچ کس نبودند/ اگر تاریخ را روایت نکنیم دیگران جعل تاریخ خواهند کرد

۱۳۹۸/۰۶/۰۳ - ۱۳:۱۷:۲۸
کد خبر: ۸۸۹۲۱۰
رجایی و باهنر علیه هیچ کس نبودند/ اگر تاریخ را روایت نکنیم دیگران جعل تاریخ خواهند کرد
سخنگوی دولت گفت: رجایی و باهنر هر دو به نفع همه بودند، علیه هیچ کس نبودند و مرز آنها فقط خدا بود.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، نمایشگاه «ایثار و شهادت به روایت اسناد» به همت اداره کل پژوهش و اسناد معاونت ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهور و همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران، با حضور علی ربیعی دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس جمهور و سخنگوی دولت افتتاح شد.

ربیعی در مراسم رونمایی از کتاب «شکوه خاطرات» که با حضور جمعی از مدیران ارشد نهاد ریاست جمهوری و بنیاد شهید و امور ایثارگران در ساختمان کوثر نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، با گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و شهدای دولت، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، گفت: هفته دولت برای بدنه دولت اهمیتی دوچندان دارد بویژه در دولت تدبیر و امید که در این سال‌ها صدایش کم شنیده شد، در برابر ناملایمات ایستاد و فضایی که در آن نقد وجود دارد را در کشور تثبیت کرد.

سخنگوی دولت ادامه داد: امروز دولت در میانه میدان جنگ ایستاده و با تحمل شرایط سخت و خریدن تلخی‌ها به جان خود، در صدد حرکت روبه جلوی جامعه، خدمت به مردم و حراست از زندگی آنان است.

ربیعی با اشاره به اینکه تروریسم کور امروز به تروریسم اقتصادی آمریکا پیوسته و همواره علیه ملت ایران عمل می‌کند، گفت: تروریست‌ها شهیدان رجایی و باهنر را در آتش سوزاندند اما نهاد دولت – ملت و جمهوریت ققنوس وار از دل این آتش بیرون آمد و ما 40 سال است که حس خوب دولت – ملت را تجربه می‌کنیم.

سخنگوی دولت با بیان اینکه "رجایی و باهنر هر دو به نفع همه بودند، علیه هیچ کس نبودند و مرز آنها فقط خدا بود"، خاطرنشان کرد: امروز ما نیازمند ثبت خاطرات هستیم و باید به فرزندان این سرزمین بگوییم که به نسل‌های قبل آنها چه گذشته است. اگر ما این تاریخ را برای آنها روایت نکنیم، دیگران برای ما و آنها خاطره نویسی و خاطره گویی و جعل تاریخ می‌کنند.

وی با بیان اینکه انقلاب‌ها برخاسته شده و ساخته نمی‌شوند، ادامه داد: تلاش‌های بسیاری از سوی بدخواهان شده تا به دروغ بگویند انقلاب اسلامی ایران نه فرآیندی برخاسته از ملت که پروژه‌ای بود که توسط بیگانگان به اجرا درآمد.

ربیعی رونمایی از کتاب «شکوه خاطرات» را اقدامی ارزشمند دانست و گفت: مطمئنا خاطرات دکتر روحانی راهنمای بخشی از تاریخ معاصر ما خواهد بود؛ خاطرات ایشان به عنوان یک نیروی محوری و موثر پیش از پیروزی انقلاب، دوران پیروزی انقلاب و همچنین دوران دفاع مقدس بسیار ارزشمند هستند.

نمایشگاه «ایثار و شهادت به روایت اسناد» مجموعه ای از اسناد ، نامه‌ها، پیام‌ها و احکام مسوولان نظام و دولتمردان در دوران پس از انقلاب و دفاع مقدس است که برای اولین بار در معرض دید عموم قرار میگیرد.

در این نمایشگاه یادگارهایی از شهیدان رجایی و باهنر ، چمران، نامجو و فکوری و اسنادی از شهدای شاخص کشور نیز به نمایش درآمده است.

کتاب «شکوه خاطرات»، مجموعه ای از خاطرات حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهور در مورد ایثار و شهادت در دوران مبارزات انقلاب اسلامی، ایام پیروزی انقلاب، دوران دفاع مقدس و پس از آن است.

نظر شما