یک کارشناس مسائل غرب آسیا:

حزب‌الله برابر حملات اسرائیل دست بسته نخواهد ماند/ ورود به جنگ با حزب‌الله به مفهوم شکست ارتش اسرائیل خواهد بود

۱۳۹۸/۰۶/۱۲ - ۱۱:۵۳:۴۱
کد خبر: ۸۹۳۲۶۶
حزب‌الله برابر حملات اسرائیل دست بسته نخواهد ماند/ ورود به جنگ با حزب‌الله به مفهوم شکست ارتش اسرائیل خواهد بود
کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: حزب‌الله تحت هیچ شرایطی دست بسته باقی نخواهد ماند و با اتخاذ تدابیر لازم، پاسخ کوبنده ای به ارتش اسرائیل داد.

«حسن هانی‌زاده»، کارشناس مسائل منطقه‌ای، درباره پاسخ حزب‌الله به حملات اخیر اسرائیل به جنوب لبنان، به خبرنگار سیاسی برنا گفت: پس از تجاوزات مکرر ارتش رژیم صهیونیستی به محور مقاومت در سوریه، لبنان و عراق و همچنین سخنرانی کوبنده سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله، مبنی بر اینکه لبنان و حزب‌الله این حق را دارند که در زمان و مکان مناسب به این حملات پاسخ دهند، این اتفاق رخ داد و حزب‌الله با اتخاذ تدابیر لازم، پاسخ کوبنده‌ای به ارتش اسرائیل داد و با پرتاب یک موشک، در واقع به اسرائیل و حامیان آن نشان داد حزب‌الله، تحت هیچ شرایطی دست بسته باقی نخواهد ماند.

هانی‌زاده افزود: لذا در طول ماه‌های گذشته، نتانیاهو برای اینکه بتواند در انتخابات آینده اسرائیل، آراء احزاب دست راستی اسرائیل را جلب کند دست به ماجراجویی زد و علیه محور مقاومت وارد عمل شد و چندین بار حملاتی را متوجه حزب‌الله لبنان و حشدالشعبی در عراق کرد. بنابراین حزب‌الله از آنجایی که این آمادگی را دارد، سیدحسن نصرالله به طور صریح اعلام کرد حزب‌الله پاسخ لازم را خواهد داد. در این راستا در اولین روز محرم به عنوان ماه جهاد و شهادت، سیدحسن نصرالله دستور تقابل جدی با اسرائیل را صادر کرد و اسرائیل که انتظار چنین حمله‌ای را نداشت برابر این حمله عقب‌نشینی کرد و با درخواست از فرانسه و آمریکا بین اسرائیل و حزب‌الله، در  واقع قصد دارد فضای جبهه را آرام نگه دارد و وارد یک جنگ نشود؛ چراکه در حال حاضر ورود به جنگ با حزب‌الله به مفهوم شکست ارتش اسرائیل خواهد بود. بنیامین نتانیاهو همه تلاش خود را به کار می‌برد که این اتفاق رخ ندهد. به‌همین دلیل به نظر می‌رسد اسرائیل آماده پاسخ دادن به حزب‌الله نیست.

این کارشناس مسائل غرب آسیا ادامه داد: لذا وضعیت همچنان نه جنگ و نه صلح خواهد داشت تا اینکه انتخابات اسرائیل طی دو هفته آینده برگزار شود و نتانیاهو تصمیم لازم را خواهد گرفت. یقینا تصمیم‌گیری را به بعد از انتخابات و بعد از تشکیل کابینه اسرائیل منتقل خواهد کرد و در انتظار آن زمان خواهد بود اما در حال حاضر اسرائیل، آماده پاسخ دادن به حزب‌الله نیست.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز